آفتاب
در نامه‌ای به کری؛

سناتورهای آمریکایی تحویل غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شدند

سناتورهای آمریکایی تحویل غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین را خواستار شدند

88 تن از سناتورهای آمریکایی در نامه‌ای از دولت واشنگتن خواستند تا غزه را از حماس پس گرفته و کنترل آن را به تشکیلات خودگردان فلسطین بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه دیلی بیست، 88 سناتور آمریکایی در نامه‌ای به جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه نوشتند: ما باید از تلاش‌ها برای قادر ساختن تشکیلات خودگردان فلسطین در زمینه اعمال قدرت واقعی در غزه حمایت کنیم. حماس کاملا نشان داده که هیچ علاقه‌ای به صلح با اسرائیل ندارد و به سعادت و رفاه ساکنان غزه نیز اهمیتی نمی‌دهد!

روزنامه دیلی بیست نوشت: این نامه به کری توسط کلی آیوت، یک سناتور جمهوری خواه و باب کیسی یک سناتور دموکرات در سنا منتشر شده است.

این سناتورها در نامه خود گفتند: آنها از ارسال‌ کمک‌های بشردوستانه به غزه حمایت می‌کنند اما با بازسازی غزه تا زمان خلع سلاح حماس مخالف هستند؛ مساله‌ای که خواسته دولت تل‌آویو نیز هست و حماس آن را رد کرده است.

این سناتورها همچنین از کری خواستند تا علیه تلاش‌های محدود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای هدف قرار دادن اسرائیل در نشست‌های بین المللی همچون دادگاه بین المللی کیفری کاری انجام دهد.

آنها افزودند: تمامی فلسطینی‌ها مستحق کشوری هستند که به دنبال افزایش امنیت و سعادت آنها باشد نه اینکه از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کند.

این سناتورها در ادامه نامه خود نوشتند: صلح واقعی میان اسرائیل و فلسطینی‌ها نیازمند یک شریک فلسطینی است که کنترل کرانه باختری و غزه را به دست داشته باشد، بر توسعه اقتصادی و ثبات در هر دو منطقه متمرکز باشد و غیرنظامی شدن غزه را بپذیرد. ما باید این روند را هم اکنون آغاز کنیم.

انتهای پیام

کد N516591

وبگردی