آفتاب

تاکید کامرون بر موثر بودن حضور ایران در جنگ علیه داعش

تاکید کامرون بر موثر بودن حضور ایران در جنگ علیه داعش

نخست وزیر بریتانیا پس از دیدار با رئیس جمهور ایران و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل عنوان داشت که حضور جمهوری اسلامی در ائتلاف ضد داعش می تواند تاثیری مهم در رسیدن به عراقی امن داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "دیوید کامرون" در نطق خود در مجمع عمومی سازمان ملل، در مورد راه های مقابله با داعش گفت: ایران می تواند نشان دهد که جزئی از راه حل است نه جزئی از مشکل.

نخست وزیر بریتانیا در ادامه با اشاره به دیدارش با "حسن روحانی" گفت: ما اختلافاتی جدی داریم.حمایت ایران از گروه های مقاومت، برنامه هسته‌ ای این کشور و موضوع حقوق بشر، تمام اینها باید تغییر کند اما با این وجود ایران می تواند در مبارزه علیه داعش و دستیابی به عراقی امن و باثبات کمک کند.

کامرون حدود 10 روز پیش در مقاله ای در نشریه ساندی تلگراف نوشته بود: موقعیت فعلی مقطعی است که ایران می تواند به همکاری با جامعه جهانی در مقابله با تهدیدی مشترک روی بیاورد.

از سوی دیگر روز گذشته نیز "جک استراو" وزیر امور خارجه پیشین انگلیس در مقاله ای در دیلی تلگراف با اشاره به وضعیت مناسب ایران در منطقه، به کشورهای غربی توصیه کرد اگر خواهان توافق با ایران هستند باید ریسک کنند.

کد N516523

وبگردی