آفتاب
در مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس‌جمهور سریلانکا از تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ داخلی کشورش انتقاد کرد

رئیس‌جمهور سریلانکا از تحقیقات سازمان ملل درباره جنگ داخلی کشورش انتقاد کرد

رئیس جمهوری سریلانکا در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل ضمن انتقاد از شورای حقوق بشر این سازمان گفت که تحقیقات شورای حقوق بشر درباره جنگ داخلی 26 ساله کشورش مناسب نبوده و با انگیزه سیاسی صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، با وجود افزایش‌ فشارهای بین‌المللی برای صدور ویزا برای بازرسان سازمان ملل، سریلانکا از همکاری با تحقیقات شورای حقوق بشر درباره کشته شدن حدود 100 هزار تن امتناع کرده است.

ماهیندا راجا پاکسا، رئیس جمهوری سریلانکا در این سخنرانی خود گفت: متاسفانه سریلانکا پس از جنگ نیز به قربانی برنامه‌های ناشیانه شورای حقوق بشر تبدیل شده است. این هیات پیشرفت‌های مداوم سریلانکا از زمان پایان جنگ داخلی‌اش در سال 2009 میلادی را نادیده می‌گیرد.

وی افزود: در این تحقیقات مشخصا تناسب و تعادل وجود ندارد. فوریت‌های ضروری‌تری در نقاط دیگر جهان وجود دارد که باید ابتدا به آنها رسیدگی شود.

رئیس جمهوری سریلانکا ادامه داد: مداخله خارجی بدون در نظر گرفتن ساختارهای مناسب در یک جامعه و سنت‌های فرهنگی کشورها قطعا منجر به زدودن فرهنگ قومی می‌شود.

سازمان ملل در گزارش سال 2011 خود برآورد کرد که حدود 40 هزار غیرنظامی تامیل در هفته‌های پایانی جنگ داخلی سریلانکا توسط ارتش کشته شده‌اند. این در حالی است که سریلانکا این اتهامات را رد کرده و گفت: خودش تحقیقات را انجام می‌دهد.

شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره تحقیقات در مورد کشته شدن حدود 100 هزار تن گفت: سریلانکا در انجام تحقیقات مناسب ناکام مانده است.

انتهای پیام

کد N516413

وبگردی