آفتاب

رییس‌جمهور اندونزی خواستار پایان درگیری‌ها در جهان شد

رییس‌جمهور اندونزی خواستار پایان درگیری‌ها در جهان شد

رییس‌جمهور اندونزی در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر لزوم فقرزدایی و بهبود وضعیت محرومان جهان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سوسیلیو بامبانگ یودهویونو، رییس‌جمهور اندونزی گفت: هزاره جدید باید هزاره کمک به بشریت، ایجاد صلح و ثبات، بهبود وضعیت بهداشتی و سلامتی عمومی و فقر زادیی باید باشد. البته اوضاع در هر کشور و هر منطقه‌ای شرایط خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر اداره و حکومت خوب و هوشمند و رهبری فعال می‌تواند در این راه بسیار موثر باشد. در این راه قدرت‌های جهانی باید با همکاری و دوستی با یکدیگر زمینه را برای ارتقای اوضاع انسانی و حتی کاهش آلاینده‌های هوا فراهم آورند.

سوسیلیو بامبانگ یودهویونو اظهار کرد: تحولات ژئوپلیتیک در جنوب شرقی آسیا بیش از پیش بر همکاری‌های استراتژیک میان کشورهای منطقه صحه گذاشته است. اندونزی نیز در این مسیر، همکاری‌های استراتژیک خود را با کشورها گسترش داده است.

رییس‌جمهور اندونزی ادامه داد: جامعه جهانی اینک نگران بازگشتن دوران جنگ سرد است. رابطه بسیاری از کشورها و قدرت‌های جهانی رو به تیرگی گذاشته است که این وضعیت به نفع هیچ کشوری نیست. وظیفه ما همکاری با یکدیگر برای حل مشکلات و اختلافات است.

وی تصریح کرد: ما باید به مشکلات مردم غزه و مردم ساکن در مناطق اشغالی پایان دهیم. درگیری‌ها در اوکراین، سوریه و عراق باید پایان یابند. همه کشورها باید در کنار یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیزی را در پیش گیریم.

انتهای پیام

کد N516234

وبگردی