آفتاب

دادستان آمریکا: حمله به گروه خراسان برای جلوگیری از حمله آنها بود

دادستان آمریکا: حمله به گروه خراسان برای جلوگیری از حمله آنها بود

اریک هولدر، دادستان کل آمریکا فاش کرد، رئیس جمهوری آمریکا دستور حمله هوایی علیه گروه خراسان در سوریه را به این دلیل صادر کرد که این گروه در آستانه آغاز حملاتی علیه آمریکا و متحدانش بوده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یاهو، هولدر مدعی شد، درست است که اکثر آمریکایی‌ها تاکنون نام این گروه را نشنیده‌اند اما مقامات آمریکایی دو سال است که اضای آن را می‌شناسند.

دادستان کل در مصاحبه‌اش با خبرنگار یاهو درباره جزئیات بیشتر گفت: ما در پی نگرانی ها درباره احتمال حمله این گروه به کشور و متحدانمان به گروه خراسان حمله کردیم و احتمالا این حملات را تا زمانی که توانایی حمله آن‌ها به کشورهایمان را کاهش دهیم، ادامه خواهیم داد.

او در این باره گفت: می‌توانم بگویم اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای که چند ماه پیش ما در بخش هواپیمایی انجام دادیم براساس نگرانی‌های ما درباره برنامه‌های اقدامات گروه خراسان صورت گرفته بود.

در میان نگرانی واشنگتن درباره عضوگیری این گروه از آمریکایی‌ها، هولدر گفت، آمریکا و متحدانش به زودی رویکرد جدیدی درباره تهدیدهای بالقوه تروریستی در بین شهروندانی که از جنگ در کنار افراطی‌ها در خاورمیانه باز می‌گردند، اعلام می‌کنند.

او در این باره گفت: این رویکرد برکسانی تمرکز دارد که ارتباطات تروریستی دارند واین رویکرد با روش‌های جدیدی همراه می‌شود که در آن اطلاعاتی که در حال حاضر وجود ندارد میان اعضای اینترپل به اشتراک گذاشته می‌شود.

دادستان آمریکا در پایان گفت: ما اخطارهای قرمزی داریم که برای افرادی با اتهامات جنایی استفاده می‌شود. اما در نظر داریم تا از اخطارهای جدیدی در ارتباط با مردمی که مظنون به مشارکت در فعالیت‌های تروریستی هستند، استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N516183

وبگردی