آفتاب

بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وین 

 بزرگداشت هفته دفاع مقدس در وین 

حسن تاجیک سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش طی سخنانی در این بزرگداشت دفاع ملت ایران از کشورمان در مقابل تجاوز را نگینی تابناک در تاریخ ایران اسلامی و تمامی مبارزات عدالتخواهانه برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، همزمان با برگزاری مراسم های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در کشورمان ، به همت سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش هفته دفاع مقدس با حضور دیپلمات های مقیم و همچنین مقامات لشگری و کشوری اتریش گرامی داشته شد.

در این مراسم که با همکاری وابستگی نظامی کشورمان در اتریش برگزار شد علاوه بر مهمانان خارجی جمعی از فرهیختگان ایرانی مقیم اتریش نیز حضور داشتند.

حسن تاجیک سفیر کشورمان در اتریش نیز در سخنانی با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت:

سی و یک شهریور  سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران است گرچه اين جنگ براي ما يک روز غم انگيز به عنوان آغاز يک تجاوز عليه کشورمان هست اما ما آن را مبدل به يک روز تاريخي و نقطه اي تابناک در دفاع از کشورمان مبدل نموده ايم از اين جهت دوران دفاع مقدس ما . دوران هشت ساله دفاع مشروع ملت ايران در حفظ و حراست از مرزهاي عزت و شرف کشورشان و دفاع جانانه آنها در برابر خوي تجاوزگري يک رژيم تا بن دندان مسلح همچون نگيني تابناک نه تنها در تاريخ ايران اسلامي که بر تارک تاريخ تمامي مبارزات عدالتخواهانه ، مي درخشد.

سفیر کشورمان در اتریش  در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: واقعيت آن است که طي دو قرن و نيم اخير هيچگاه کشورم به همسايگان خود و يا ديگر کشورها چشم طمع نداشته و با آنها بازبان تهديد سخن نگفته است اما در عوض مورد تجاوز و تهديد واقع شده است. در اين جنگ اولا بسياري از کشورها عليه کشورم بسيج شدند و ملت ما تنها در مقابل تجاوز يک دشمن سراپا مسلح ايستادگي نمود. دوم آنکه ايران اسلامي در اين جنگ هرگز از سلاح هاي غير متعارف و کشتار جمعي مخصوصا سلاح هاي شيميائي استفاده نکرد و بلکه قرباني آن بود. سوما ايران هرگز از روش هاي غير اخلاقي براي پيروزي در جنگ عليرغم تمام فشارها ي دشمن بهره نبرد. در عوض ما ياد گرفتيم که چگونه از حيثيت وشرافت خود دفاع کنيم و به متجاوزان نيز فهمانديم که در اينجا ملتي است که در براب هر تجاوزي از تمام هستي خود خواهد گذشت تا از حيثيت و شرافتش دفاع نمايد.

گفتنی است که یادبود هفته دفاع مقدس برای نخستین بار از سوی نمایندگی کشورمان در اتریش برگزار شد.

 

کد N516082

وبگردی