آفتاب
پوردستان در پاسخ به مهر:

/ رونمایی از دو دستاورد نیروی زمینی تا پایان سال

/ رونمایی از دو دستاورد نیروی زمینی تا پایان سال

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ایران هیچ نیروی نظامی در شهر جلولای کردستان عراق برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش ندارد اما در عین حال تجربیات خود را در اختیار ارتش عراق قرار می دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش امروز بعد از ظهر در حاشیه مراسم ختم حجت الاسلام دعاگو با حضور در جمع خبرنگاران درباره جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش، گفت: کار مطالعاتی نفربر توپدار و سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری به اتمام رسیده و ان شاء الله تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به فعالیت های گروه تروریستی داعش در عراق تصریح کرد: این گروهک حرکت خود را با استفاده از غافلگیری آغاز کرد، توانست 5 استان عراق را درگیر خود کند و تا نزدیکی مرزهای کشورمان نیز آمده بود، همچنین نزدیکی مرزهای ایران و وارد شهر جلوا در عراق شده بود که در این حین نیز نیروی زمینی توان و نیروی خود را با توجه به استقرار لازم را تقویت و بازبینی کرد و تمام حرکت های آنها را مورد رصد قرار می دهد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه هم اکنون ما توانمندی بسیار بالایی در دفاع از مرزهای کشورمان داریم، بیان کرد: پس از صدور فتوای مراجع شیعه و سنی در مبارزه با نیروهای تروریستی داعش سبب شد تا مردم عراق پای کار آمده و با آنان مبارزه کنند و همچنین پس از این اتفاق شاهد کند شدن حرکت داعش و عقب نشینی آنان در بخش های مختلف هستیم.

امیرپوردستان اضافه کرد: هم اکنون با توجه به توانمندی که ارتش عراق و نیروهای مردمی آن کشور دارند طومار این گروه تروریستی در هم پیچیده و به زودی از صحنه این کشور حذف خواهد شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به خبرنگار مهر پیرامون اینکه آیا خبر مربوط به حضور نیروهای ایران در شهر جلولای عراق برای مبارزه با نیروهای داعش را تایید می کنید یا خیر، اظهار داشت: ما همکاری آموزشی با کشور عراق داریم اما هیچ گونه نیروی در آنجا نداریم، با این حال تجربیاتمان را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

امیر پوردستان با اشاره به ائتلاف غربی ها و آمریکا برای از بین بردن گروه تروریستی داعش تصریح کرد: ایجاد این ائتلاف یک تغییر استراتژیک از سوی آنان است زیرا احساس کردند که این گروه تروریستی دیگر توانایی پیشبرد اهداف آنان را ندارد و به همین خاطر تلاش دارند با این استراتژی حضور خودشان را در کشورهای منطقه بیشتر کنند.

کد N516051

وبگردی