آفتاب

آیت الله امینی: مشکلات و مسائل جوانان در کشور بسیار جدی است

آیت الله امینی: مشکلات و مسائل جوانان در کشور بسیار جدی است

یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مشکلات و مسائل جوانان در کشور بسیار جدی است و حل آن نیازمند مشارکت شورای فرهنگ عمومی به پشتوانه قانون است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت‌الله ابراهیم امینی در دیدار دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به بیان فعالیت های خود در این شورا پرداخت و گفت: در آن زمان که ما در شورا بودیم الزامی بر اجرای مصوبات شورا نبود و شورا هم قدرت عملی نداشت .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اهمیت بالای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی نهادی است که اگر در همه شهرستان ها فعال شود می تواند در مسائل فرهنگی کمک بسیار زیادی داشته باشد.

وی، عدم تخصیصی بودجه مناسب به این شورا را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: باید برای این شورا جایگاه قانونی ایجاد کرد یعنی قدرتی داشته باشد که با آن قدرتش بتواند کار کند.

امینی بر ضرورت همکاری تمامی نهادها در اصلاح فرهنگ عمومی تاکید کرد و اظهار داشت: آنهایی که با جوانان سر و کار دارند دقت بیشتری داشته باشند، مشکلات جوانان مشکلات جدی است و حل این مشکلات نیاز به همکاری عمومی و قانون دارد.

وی با بیان این‌که مسائل فرهنگی در کشور مسائل جزیی نیست و حتی مسائل اقتصادی هم به مسایل فرهنگی بستگی دارد، اضافه کرد: ائمه جماعات استان ها توجه داشته باشند و شورای فرهنگ عمومی را فعال تر کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شرایط و موقعیت حساس جوانان عنوان کرد: کمک به جوانان یک ضرورت است و فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با مسئولیتی که دارد می تواند در این زمینه کار کند.

امینی تاکید کرد: باید مسائل فرهنگی جدی تر گرفته شده و در این قسمت ها سرمایه گذاری بیشتری شود.

وی با بیان این‌که برخی از کتاب های بنده به بیش از 15 زبان ترجمه شده است، تصریح کرد: در نوشته هایم بیشتر به نیاز جامعه بویژه مسائل جوانان پرداخته ام.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر اهمیت بالای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی نهادی است که اگر در همه شهرستان ها فعال شود می تواند در مسائل فرهنگی کمک بسیار زیادی داشته باشد.

انتهای پیام

کد N516002

وبگردی