آفتاب
فرمانده نیروی زمینی ارتش خبر داد:

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی تا پایان سال جاری

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی زمینی تا پایان سال جاری

فرمانده نیروی زمینی ارتش از رونمایی از جدید ترین دستاوردهای این نیرو با نام های نفربر توپدار و سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم ختم حجت الاسلام و المسلمین محسن دعاگو در جمع خبرنگاران در مورد زمان رونمایی و بهره برداری از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: نیروی زمینی ارتش دو دستاورد جدید از جمله نفربر توپ دار و سلاح تک تیرانداز 23 میلیمتری در دستور کار خود دارد که کار مطالعه آنها به اتمام رسید ه و ان شاالله تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به تحرکات داعش در اطراف مرز ایران نیز گفت: زمانی که گروهک داعش حرکت خود را آغاز کرد، از روش غافلگیری استفاده کرد و با این روش توانست پنج استان عراق را درگیر خود کند داعش همچنین تا نزدیکی مرزهای ایران حرکت کرد و به شهر جلیله عراق نیز وارد شد اما نیروی زمینی ارتش خیلی سریع خود را بازیابی کرد و به تقویت نیروهای مستقر در مرز پرداخت .

فرمانده نیروی زمینی ارتش با تأکید بر این‌که ارتش تمام حرکات داعش را مورد رصد قرار داد و امروز نیز از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است به نقش مرجعیت دینی در تشویق مردم عراق به مقابله با داعش اشاره کرد و گفت: ما امروز مشاهده می کنیم که پس از فتوای مرجعیت دینی در عراق و حضور نیروهای مردمی در صحنه هر روز داعش در حال عقب نشینی است و با توجه به حضور ارتش و نیروهای مردمی عراق طومار داعش در حال پیچیده شدن است و در آینده نزدیک از صحنه عراق و سوریه حذف خواهد شد.

همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد ادعای مقامات کردستان عراق مبنی بر حضور نیروهای ایرانی در شهر جلاله عراق گفت: ما با عراق همکاری آموزشی داریم اما هیچ گونه نفوذی تا کنون در آنجا نداشتیم ما تجربیات خود را در اختیار عراق قرار می دهیم.

پوردستان در ادامه با اشاره به ائتلاف به سردمداری آمریکا علیه داعش اظهار کرد: آمریکایی ها امروز احساس کرده اند که دیگر داعش نمی تواند کارآمدی های لازم را داشته باشد و خواسته آنها را در منطقه را اجرایی کند به همین دلیل در تلاش است تا با طراحی استراتژی جدیدی حضور خود در کشورهای منطقه را ثابت تر کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پایان با اشاره به نقش مدیریتی امام خمینی (ره) در جریان هشت دفاع مقدس تأکید کرد:‌چنانچه ما مولفه های پیروزی در جنگ و دفاع مقدس را بررسی کنیم در می یابیم که پس از بنیه های اعتقادی و دینی رزمندگان ما هدایت های حکیمانه امام خمینی (ره) بود که موجب شد تا رزمندگان ما بتوانند در مسیر واقعی و صحیح حرکت کنند.

انتهای پیام

کد N515968

وبگردی