آفتاب
معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری:

اتاق‌های فکر در صورت دولتی شدن محکوم به شکست هستند

اتاق‌های فکر در صورت دولتی شدن محکوم به شکست هستند

معاون پژوهشی مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری گفت: تشکیل اتاق‌های فکر در استان‌ها، زیربنای حرکت دانایی‌محور در راستای توسعه همه جانبه کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کردستان، محمد فاضلی در جلسه اتاق فکر استان کردستان که در دانشکده کشاورزی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: نگاه جامعه نخبه متخصص کشور به توسعه باید فراتر از نگاه و گرایش یا وابستگی حزبی یا سیاسی باشد.

وی افزود: اتاق‌های فکر ضمن بهبود سیاست‌گذاری به دنبال منافع ملی در قالب حل کردن مشکلات کشور، ارایه راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود و عزم برای توسعه ملی هستند.

فاضلی با اشاره به این‌که نباید اتاق های فکر تحت تاثیر دولت قرار گیرند، اعلام کرد: اتاق فکر در واقع با استفاده از وجود کارشناسان و نخبه ها وظیفه شناسایی نکات مثبت و منفی در همه زمینه ها و اعلام آن به دولت را بر عهده دارد.

معاون پژوهشی مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد: اتاق های فکر اگر دولتی شوند شکست آن ها حتمی خواهد بود و در واقع سیاست ها در اتاق های فکر برای تقویت دولت در خدمت به مردم و رساندن صدای مردم سازماندهی شده و به دولتمردان برای رفع مشکلات و نقائص خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: هر گاه شخص رییس جمهور از طریق مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در نقاط مختلف کشور گزارش های انتقادی سازنده دریافت کند، بهتر می تواند در سازماندهی مشکلات و اقدام برای رفع آن ها به کمک خود مردم گام های مثبت بردارد.

فاضلی ادامه داد: وجهه انتقادی اتاق فکر حین استقلال نخبگی کارساز است و شبکه های نخبگی چند ده هزار نفری در سراسر کشور با ارتباط صحیح در شبکه با مطالعات و پژوهش های بنیادین می توانند در توسعه کشور سهیم باشند.

این عضو مرکز بررسی های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری در ادامه تصریح کرد: اگر مردم بخواهند صدای خود ر ا ملی کنند باید از طریق نخبگان اتاق های فکر که مستقل از دولت عمل می کنند، مشکلات خود را به راحتی به ریاست جمهوری منتقل کنند.

وی در ادامه بیان کرد: عدم توجه کافی به امر توسعه در برخی استان ها و اینکه در گذشته آمار و اطلاعات صحیح به مسوولین کشور در ارتباط با مسایل واقعی موجود ارایه نشده، باعث عقب ماندگی و توسعه نیافتگی بعضی استان های کشور شده است.

فاضلی با بیان این نکته که اتاق های فکر با شناسایی مشکلات استان ها از طریق نخبگان تلاشگر و دلسوز اقدام می کنند، افزود: اتاق های فکر باید بدون ترس و واهمه از هر شخص یا نهادی مشکلات را آن گونه که هست به این مرکز و شخص رییس جمهور برسانند.

وی خاطرنشان کرد: هدف ما شناسایی پتانسیل های منطقه ای، شناسایی نقاط ضعف، دلایل عقب ماندگی و ارایه راهکار برای برون رفت از وضعیت موجود در استان های کمتر توسعه یافته تر است.

وی در پایان یادآور شد: با هیچ کس در منعکس کردن واقعیات موجود به دولت تعارف نداریم و هدف مرکز با همکاری اتاق های فکر ساختن ایرانی آباد و توسعه یافته تر است.

انتهای پیام

کد N515899

وبگردی