آفتاب

آلمان پیشرفته‌ترین زیردریایی جهان را به اسرائیل داد

آلمان پیشرفته‌ترین زیردریایی جهان را به اسرائیل داد

ارتش اسرائیل اعلام کرد، آلمان یک زیردریایی جدید را که در یگان رژیم صهیونیستی پیشرفته‌ترین زیردریایی محسوب می‌شود، به تل‌آویو تحویل داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی البوابة، آلمان به عنوان بخشی از کمک نظامی‌اش به اسرائیل، یک سوم از هزینه این زیردریایی کلاس 2 دلفین را تقبل کرده است.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: این زیردریایی نخستین زیردریایی نیروی دریایی اسرائیل است که دارای نیروی رانش بدون هوا بوده و چهارمین زیردریایی اسرائیل محسوب می‌شود.

ژنرال رام روتبرگ، فرمانده کل نیروی دریایی اسرائیل گفت: تحویل این زیردریایی جدید بدین معناست که نیروی دریایی اسرائیل ظرفیت‌ها و توانایی‌های خود را دو برابر خواهد کرد و قادر خواهد بود تا برای مدت زمان طولانی‌تری، مسافت‌های طولانی‌تر و عمیق‌تری را طی کند.

به گفته کارشناسان نظامی اسرائیل، زیردریایی‌های تل آویو به عنوان دومین ظرفیت‌ نظامی در هنگام حمله‌ای از سوی ایران که دارای سلاح‌های اتمی است، استفاده خواهد شد.

زیردریایی‌های دلفین که ارتش اسرائیل در حال حاضر سه فروند از آن را دارد می‌تواند به موشک‌هایی با کلاهک‌های هسته‌ای مجهز شوند.

اسرائیل هرگز داشتن زرادخانه‌ اتمی را تایید یا تکذیب نکرده اما کارشناسان معتقدند که 200 بمب اتمی و موشک‌های اتمی دوربرد در این زرادخانه انبار شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل که در موقع رسیدن این زیردریایی در بندر شمالی "حیفا" حضور داشت، گفت: اسرائیل باید تا از تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی‌اش دفاع کند. تهدیدهای اعمال شده از سوی ایران و گروه‌های تروریستی ما را مجبور به قویتر شدن می‌کند.

انتهای پیام

کد N515747

وبگردی