آفتاب
تحولات امنیتی عراق/

پاکسازی روستای توکل در استان دیالی

پاکسازی روستای توکل در استان دیالی

پاکسازی روستای توکل در استان دیالی توسط گردانهای السلام، هلاکت یکی از فرماندهان نظامی داعش در تکریت و خروج تروریستهای داعش از چند روستا در منطقه قره تپه از خبار مهم عراق به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسله، دفتر رسانه ای "گردانهای السلام" وابسته به جریان صدر، با انشتار بیانیه ای از آزادسازی روستای توکل واقع در شمال مقدادیه در استان دیالی خبر داد.

بر اساس این بیانیه گردانهای السلام عملیات بی سابقه ای را علیه تروریستهای داعش در منطقه المقدادیه در استان دیالی انجام داد و در جریان این عملیات توانست روستای توکل در این منطقه را از وجود عناصر داعش پاکسازی کند.

از سوی دیگر خبرگزاری عراق(واع) به نقل از یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که در جریان حملات هوایی جنگنده های عراق به مواضع داعش در منطقه "الریاض" واقع در جنوب غرب کرکوک، یکی از فرماندهان نظامی داعش و 10 تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.

 از سوی دیگر سومریه نیوز با انتشار خبری از خروج تروریستهای داعش از چهار روستا در منطقه "قره تپه" (112 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) خبر داد.

بر اساس این گزارش تروریستهای داعش پس از مسدود شدن محورهای ارتباطی خود در این منطقه و بیرون از آن و قطع راههای کمکهای لجستیکی توسط نیروهای پیشمرگه و ارتش عراق اقدام به ترک این منطقه و عزیمت به "تلال حمرین" نمودند.

کد N515724

وبگردی