آفتاب
چراغعلی به مهر خبر داد:

تولید سمفونی ملی «ایران جاودان» پایان یافت/ تلاش برای اجرای زنده

تولید سمفونی ملی «ایران جاودان» پایان یافت/ تلاش برای اجرای زنده

محمدرضا چراغعلی آهنگساز و مدرس موسیقی از پایان ضبط یک سمفونی ملی با عنوان «ایران جاودان» خبر داد.

محمدرضا چراغعلی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب افزود: در چند ماه اخیر مشغول ضبط یک سمفونی در چهار موومان بودم که برای ارکستر بزرگ نوشته شده بود و به نوعی یک سمفونی ملی است.

وی درباره جزییات این سمفونی خاطرنشان کرد: دو بخش ضبط شده این سمفونی در قالب قطعاتی با کلام با شعر علیرضا دلخوش و خوانندگی ستار سهرابی و دو بخش دیگر در قالب دو قطعه بی کلام تولید شده و تصور می کنم با توجه به محتوای کار و تلاشی که برای اجرای هرچه بهتر آن انجام شده اثر متفاوتی در عرصه آثار موسیقایی ملی میهنی باشد.

این آهنگساز و مدرس دانشگاه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اجرای زنده این اثر موسیقایی توضیح داد: به طور حتم برنامه هایی برای اجرای زنده این سمفونی دارم و بهترین جایی که برای اجرای زنده این سمفونی مد نظرم بوده، تالار وحدت است. به هر ترتیب امیدوارم طبق برنامه ریزی هایی که در این زمینه داریم بتوانیم تمرین های کار را آغاز کنیم و به تبع آن برای اجرای زنده نیز برنامه ریزی های لازم را انجام دهیم.

محمدرضا چراغعلی از جمله مدرسان و آهنگسازان صاحب‌نام موسیقی است که طی سالهای گذشته در آهنگسازی و تولید چندین اثر موسیقایی سنتی و پاپ پرمخاطب به عنوان مشاور و آهنگساز در کنار خوانندگانی چون علیرضا افتخاری، رضا صادقی، حسین زمان، امیر کریمی، قاسم افشار، علی لهراسبی و سایر خوانندگان حضور داشته است.

کد N515722

وبگردی