آفتاب
فولادگر:

خشکی زاینده‌رود، حیات یک منطقه را به خطر انداخته است

خشکی زاینده‌رود، حیات یک منطقه را به خطر انداخته است

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به این‌که توجه به مشکلات زاینده رود باید جزو اولویت اول کاری دولت قرار گیرد گفت: با تصمیم‌های غلط و برداشت‌های بی رویه و غیرقانونی رژیم حقوقی زاینده رود به هم خورده و حق آبه ها و قراردادهای اشتراکی نقض شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به این‌که توجه به مشکلات زاینده رود باید جزو اولویت اول کاری دولت قرار گیرد گفت: با تصمیم‌های غلط و برداشت‌های بی رویه و غیرقانونی رژیم حقوقی زاینده رود به هم خورده و حق آبه ها و قراردادهای اشتراکی نقض شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضافولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس طی نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اینک که در شرایط فعلی منطقه شاهد پیروزی های نهضت اسلامی و مقاومت در برابر نظام سلطه قرار داریم جا دارد همه مسئولان نظام و به خصوص گروه مذاکره کننده که به نمایندگی از مردم مقاوم و شهید پرور این نظام اسلامی در صحنه‌یی نظیر جنگ دیپلماتیک حضور می‌یابند را به این نکته مهم توجه دهم که سازش در برابر نظام سلطه نتیجه‌ای جز وادادگی و تسلیم ندارد، مقاومت مدبرانه و نرمش قهرمانانه در صحنه مذاکرات منجر به احقاق حقوق ملت خواهد شد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین از مواضع رئیس جمهور در خصوص محکومیت آمریکا در حمله هوایی غیرقانونی به سوریه به بهانه مقابله با داعش و نیز عدم مذاکره با رئیس جمهور آمریکا قدردانی می کنم.

این عضو کمیسیون حمایت از تولیدملی اظهار کرد: در وضعیت فعلی اقتصادی کشور که هنوز در حالت رکود تورمی قرار داریم، بهترین راهکار خروج از رکود را اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌دانیم و طبیعتا لوایح دولت و طرح های مجلس و رویه اجرایی باید در این راستا باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که بررسی لوایح و طرح‌های الحاق موادی به قانون تنظیم مقررات مالی کشور به منظور دائمی کردن برخی از احکام بودجه‌ای سنوات اخیر و نیز لوایح رفع موانع تولید و طرح های حمایت از تولید در کمیسیون‌های مربوطه در دست بررسی می باشد، امید است نمایندگان با محک زدن آن با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مواد و تبصره ها را به نقد بگذارند.

فولادگر در بخش دیگری از نطق خود با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه بیان کرد: ضرورت سرمایه گذاری و حمایت از تولید و اشتغال در سطح استان وجود دارد، گرچه بیکاری استان اصفهان در حال حاضر یک درصد بالاتر از نرخ متوسط بیکاری کشور قرار دارد و این با تعریف برخوردار بودن استان سازگاری ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گفت: طبق آمار موجود از وضعیت بارندگی و خشکسالی در سالیان گذشته، فلات مرکزی و به ویژه استان اصفهان مواجه با خشکسالی و کاهش نزولات جوی بوده است، اما هیچ وقت مانند سال های اخیر شاهد قطع جریان آب و خشکی رودخانه به خصوص در منطقه مرکزی و شرقی استان اصفهان نبودیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: تصمیم‌های غلط در تخصیص، بهره برداری و حفاظت از آب اتخاذ شده و پروژه‌های تامین و انتقال آب به تاخیر افتاده است، با همین تصمیم های غلط و برداشت های بی رویه و غیرقانونی در برخی از مناطق بالادست و حتی در استان رژیم حقوقی زاینده رود به هم خورده و حق آبه ها و قراردادهای اشتراکی نقض شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطرنشان کرد: بدانید خشکی زاینده‌رود، حیات یک منطقه را به خطر انداخته است و آثار منفی زیست محیطی از سراب تا پایاب، پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی و خشکی چاهها و چشمه‌های زاینده رود در مسیر زاینده رود و قنات ها آثار منفی بر گردشگری و آثار منفی روحی و روانی بر مردم و بیکاری هزاران کشاورز و صنایع وابسته گذاشته است.

وی گفت: به خطر افتادن آب شرب به نحوی که در تابستان امسال بسیاری از مناطق اصفهان و بخش ها و شهرستان های اطراف در بسیاری از ساعات روز با قطع آب مواجه بوده اند نیز از تبعات این موضوع است.

فولادگر ضمن درخواست از دولت و رییس جمهور برای اولویت قرار دادن این مساله اظهار کرد: انتظار می‌رود مصوبات شورای عالی آب را جامه عمل بپوشانند و خسارات خشکسالی منطقه زاینده را با اولویت حقابه داران، سهم‌آبه داران و اشتراک داران پرداخت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین در تذکری به سازمان صدا و سیما گفت: در تعطیلات سه هفته‌یی مجلس، برخی از کمیسیون‌ها تشکیل جلسه دادند اما رسانه ملی به جای پوشش این جلسات متاسفانه تاکید روی تعطیلی می‌کند که تعطیلی قانونی است ولی متاسفانه جنبه غیرواقعی آن را پوشش می‌دهد، انصاف هم خوب چیزی است.

انتهای پیام

کد N515637

وبگردی