آفتاب
سخنگوی دولت خبر داد:

دیدار روحانی با سران 12 کشور در نیویورک/دیدار با اوباما در برنامه نیست

دیدار روحانی با سران 12 کشور در نیویورک/دیدار با اوباما در برنامه نیست

نوبخت با اشاره به برنامه های رئیس جمهور در حاشیه شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: علاوه بر دو سخنرانی رسمی در اجلاس مربوط به تغییر آب و هوا و اجلاسه مجمع عمومی رئیس جمهور با 12 تن از سران و شخصیت های بلندپایه کشورهای جهان ملاقات خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری خود بعد از پایان جلسه هیات وزیران که به ریاست جهانگیری برگزار شد در مورد مهمترین مصوباتدولت، گفت: تعیین قیمت نرخ تضمینی گندم از کشاورزان یکی از مهمترین مصوبات این جلسه بود که برای سال زراعی آتی برای هر کیلو هزار و 155 تومان قیمت خرید تضمینی گندم تضمین شد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به نیویورک ادامه داد: در مورد دیدار روحانی با اوباما همان طور که در جلسه گذشته گفتم ملاقاتی صورت نمی گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه های رئیس جمهور در حاشیه شرکت در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: علاوه بر دو سخنرانی رسمی در اجلاس مربوط به تغییر آب و هوا و اجلاسه مجمع عمومی رئیس جمهور با 12 تن از سران و شخصیت های بلندپایه کشورهای جهان ملاقات خواهد داشت.

وی گفت: ملاقات با نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهور ترکیه، فرانسه، اتریش، عراق، ونزوئلا، همچنین دیدار با نخست وزیر انگلیس، گرجستان و لبنان، دیدار با دبیر کل سازمان ملل متحد، ملاقات با مدیر مجمع اقتصادی داووس و حضور در جمع رهبران گروههای اسلامی از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر خواهد بود.

نوبخت تاکید کرد: دیدار با رئیس جمهور آمریکا در برنامه تنظیمی رئیس جمهور جایی ندارد و امیدواریم سفر ایشان همچون سفر گذشته با موفقیت انجام شود و بتواند چهره واقعی اسلام را در مقابل تلاش برخی گروه های جعلی که در صدد مخدوش کردن آن هستند، تبیین کند.

وی تصریح کرد: امیدواریم این سفر بتواند همچنان جایگاه نظام اسلامی را ممتاز و معتدل پیش چشم جهانیان به معرض نمایش بگذارد.

سخنگومی دولت همچنین با اشاره به پرداخت یارانه ها به بخش تولید، گفت: خوشبختانه این موضوع با توجه به برنامه ریزی که صورت گرفته بود در جلسه گذشته هیات وزیران به تصویب رسید که بالغ بر 5 هزار و 727 میلیارد تومان برای یارانه تولید تصویب شد که این میزان مابه التفاوت سود تعیین شده از سوی بانک مرکزی با نرخ ارزی است که در اختیار تولید قرار می گیرد.

نوبخت در ادامه با آنالیز مقدار یارانه تخصیص یافته به بخش تولید، گفت: ریز این مبلغ برای اشتغال و افزایش تولید 1200 میلیارد تومان برای وزارت صنایع و برای حفظ اشتغال در کشاورزی 100 میلیارد به وزارت جهاد کشاورزی، 1621 میلیارد برای حمایت از واحدهای تولید برق، 500 میلیارد تومان به وزارت نفت و نیرو برای بهینه‌سازی مصرف انرژی، 450 میلیارد تومان به وزارت راه برای حمل و نقل، 750 میلیارد تومان به وزارت کشور برای نوسازی ناوگان شهری و ریلی درون‌شهری، 700 میلیارد تومان به وزارت صنعت و معدن و جهاد کشاورزی برای رقابت‌پذیری فناوری‌های غیرنفتی پرداخت خواهد شد و این آنالیز مبلغ 5 هزار و 727 میلیارد تومان به عنوان یارانه بخش تولید است که اخیرا هیئت وزیران مصوب نمود.

وی با بیان اینکه مصوبه پرداخت یارانه تولید به دستگاههای دولتی ابلاغ شده است، گفت: بانک مرکزی در حدود صد و چهل هزار میلیارد تومان تسهیلات اعلام آمادگی کرد که در اختیار بخش های تولید قرار گیرد و امیدواریم این کار مغفول مانده از سنوات گذشته را در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به انجام برسانیم.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به ابلاغ لایحه بودجه 94 گفت: دستگاههای دولتی موظف شدند که تا یک ماه بودجه مورد نظر خود را به معاونت برنامه ریزی ارسال کنند.

وی در خصوص ویژگی های لایحه بودجه 94 گفت: این لایحه با اصلاحات اساسی در حجم و شکل ظاهری تنظیم شده است و در کنار آن نیز سعی کردیم این بودجه عملیاتی باشد و این لایحه یکی از آثار بودجه ریزی سال 91 است.

 

ادامه دارد............

 

کد N515520

وبگردی