آفتاب
شفیعی:

برای دیدار احتمالی روحانی و اوباما قطعا از قبل تصمیم‌گیری شده است

برای دیدار احتمالی روحانی و اوباما قطعا از قبل تصمیم‌گیری شده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره برخی واکنش‌ها به احتمال دیدار روحانی و اوباما در حاشیه اجلاس سازمان ملل، گفت که اگر برای برگزاری چنین دیداری از قبل برنامه‌ریزی شده باشد موافقت‌ها و مخالفت‌های داخلی تاثیری روی آن ندارد.

نوذر شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تصمیمات در مورد هر آنچه قرار است اتفاق بیفتد در جاهای مهم‌تری اتخاذ شده و مخالفت‌ها یا موافقت‌ها تاثیری روی این وقایع نخواهد گذاشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برای همه قابل پیش‌بینی است که وقتی شما به سمت جلو حرکت می‌کنید با چالش‌ها و موانعی مواجه می‌شوید و این چالش‌ها و موانع برای دولت هم شناخته شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌آید اگر برای برگزاری چنین دیداری از پیش برنامه‌ریزی شده باشد مخالفت‌ها و موافقت‌های داخلی تاثیری روی آن ندارد چرا که از قبل در مورد آنها تصمیم‌گیری شده است مگر اینکه ما درک درستی از فرآیند تصمیم‌گیری در جمهوری اسلامی نداشته باشیم و ندانیم که تصمیم‌گیری آنی در این زمینه به سختی و به ندرت اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به نظر من این موضوعات در شورای عالی امنیت ملی و در دیدار با مسوولان ارشد نظام مورد بحث قرار گرفته و مرز آزادی عمل مشخص شده که تا کجا می‌توان گام برداشت اما ممکن است تفسیر از این آزادی عمل متفاوت باشد.

شفیعی در پایان اظهار کرد: من فکر می‌کنم ما باید به هر آنچه به بهبود مناسبات ایران با دنیای خارج منجر می‌شود کمک کنیم چرا که این بهبود مناسبات فرصت‌های مهمی را برای جمهوری اسلامی به بار می‌آورد.

انتهای پیام

کد N515483

وبگردی