آفتاب

حمله پلیس آلمان به مسجد و خودروهای مظنونان تروریستی

حمله پلیس آلمان به مسجد و خودروهای مظنونان تروریستی

مقام‌های آلمان به یک مسجد، یک مرکز جامعه اسلامی و خودرورهای شبه‌نظامیان مظنون در سراسر آلمان به اتهام ارتباط با شبه‌نظامیان در سوریه حمله کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مظنونان از رده سنی 32 تا 36 سال متعلق به یک جنبش سلفی فوق محافظه کار بودند و به گفته پلیس آلمان آن‌ها قصد داشتند تا یک حمله خشونت‌آمیز انجام دهند.

یوآخیم هرمان، وزیر کشور ایالت بایرن در جنوب آلمان با ذکر جزئیات این حمله گفت: ما نمی‌توانیم کنار بایستیم و شاهد باشیم که جوخه‌های مرگ گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه از سوی شبه‌نظامیان در آلمان حمایت شوند.

این حملات در شرایطی انجام شد که کمپین حملات هوایی به سوریه تحت رهبری آمریکا و با حضور پنج کشور عربی در سوریه علیه اهداف داعش آغاز شده است. بیش از 400 شهروند آلمانی برای پیوستن به گروه تروریستی دولت اسلامی موسوم به داعش به سوریه سفر کرده‌اند و دولت برلین ماه جاری تبلیغات اینترنتی داعش و نمادهای آن را غیرقانونی اعلام کرد.

در حمله روز سه‌شنبه نیروهای امنیتی آلمان، پلیس، کامپیوتر، هارددیسک و وسایل الکترونیکی شبه نظامیان را ضبط کردند اما فردی بازداشت نشد.

انتهای پیام

کد N515396

وبگردی