آفتاب

نطق تابش در مجلس: آشتی ملی یک شعار نیست، یک ضرورت است

نطق تابش در مجلس: آشتی ملی یک شعار نیست، یک ضرورت است

مهر نوشت:

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آشتی ملی یک شعار سیاسی نیست بلکه یک ضرورت ملی است خواستار استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مشکلات کشور شد.
محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در جلسه علنی روز چهارشنبه در نطق میان دستور خود گفت: سفر رئیس جمهور به نیویورک برای گفتگو در فضای آشوب زده جهان امری مثبت تلقی می کنیم، 16 سال پیش گفت وگوی تمدن ها از سوی آقای خاتمی به سازمان ملل پیشنهاد شد و به تصویب این سازمان رسید و سال گذشته نیز با طرح جهان عاری از خشونت و افراطی گری از سوی رئیس جمهور نگاه مجدد ایران را به صلح و امنیت و گفت وگو نشان داد.

نماینده مردم اردکان گفت: امسال که جهان اسلام و منطقه خاورمیانه شرایط نگران کننده ای را پشت سر می گذارد قطعا طرح مواضع و رویکردهای جمهوری اسلامی ایران و اینکه چگونه بتوانیم گفت وگوی میان فرهنگ ها و تمدن ها و جهان عاری از خشونت و افراط را در جهان اسلام تحقق بخشیم و چهره اسلام و تمام مذاهب را از این خشونت ها و آدم کشی که بر دین و قومیت و ملیت و مردم مظلوم در منطقه تحمیل شده است پاک کنیم گامی مهم در جهت مقابله با اسلام ستیزی و ایران هراسی است.

تابش با اشاره به آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس گفت: با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها با توجه به نقشی که آموزش و پرورش و آموزش عالی در بالا بردن سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی کشور دارند تلاش کنیم که به دور از منافع جناحی و در افقی ملی نیازهای واقعی این بخش ها را مد نظر قرار دهیم و دولت را در پیشبرد برنامه هایش در این عرصه ها کمک نماییم نه آنکه فرصت های پیشرفت را در این حوزه ها با سوءظن محدود و کوتاه کنیم.

رئیس فراکسیون محیط زیست گفت: آغاز مذاکرات هسته ای در نیویورک و تلاش های هوشمندانه و مدبرانه وزیر امور خارجه و هیات ایرانی هم فرصتی دیگر برای جمهوری اسلامی فراهم می کند تا با عبور کشور از یکی از سخت ترین گذرگاه های سیاسی توان ملی و بین المللی ما برای پرداختن به مسائل اساسی توسعه افزایش یابد.

تابش با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار در کشور باید بتوانیم استعدادهای معنوی و مادی فراوانی را در جای خود به کار گیری گفت: باید هرچه می توانیم از حاشیه ها کم کنیم و به نفع پیشبرد توسعه ملی و تحقق اهداف ملی تلاش کنیم ایران اسلامی استحقاق تبدیل شدن به یک قدرت منطقه ای، پویا و بلامنازع و فراتر از آن یک قدرت بین المللی موثر را دارد.

او ادامه داد: اگر افق دیدمان را فراتر ببینیم و باور کنیم ما در نظامی مسئولیت داریم که بنیادش بر اخلاق، دین رحمانی و فرهنگ غنی آزادی خواهی گذاشته شده است و اگر توجه کنیم که ما با این سرمایه های عظیم مادی و معنوی می توانیم کارهایی بزرگ انجام دهیم این در حالی است که ما گرفتار تنگ نظری ها و فرصت سوزی ها هستیم ما در پیشگاه خداوند و مردم مسئولیت داریم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: من همیشه به دوستان مجلسی و غیرمجلسی ام گفته ام و می گویم که با احترام به هر نوع جناح و گرایش سیاسی به افق پررنگ تر نگاه کنید و دست دولت را برای اجرای برنامه هایش باز بگذارید ملی فکر کنیم و ملی عمل کنیم، قانون فصل ممیز سلیقه ها و گرایش های سیاسی ما باشد.

تابش گفت: از خود بپرسیم که مردمی که بسیاری از تنگاناها را در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تحمل می کند و در مواجهه با بسیاری از آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد، فساد اخلاقی، طلاق و فقر و بی عدالتی می باشد و نگران سرنوشت آینده خود و فرزندانشان هستند آنها در عمل چه می خواهند و ما در برابر آنها چه می کنیم؟

نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: رصد کنیم آیا آنچه در مجلس اتفاق می افتد مورد رضایت مردم است؟ آیا تصمیمات ما برای برون رفت کشور از مشکلات است اگر اینگونه نیست تجدیدنظر اساسی در قانونگذاری و امور نظارتی داشته باشیم اجازه دهیم دل بستگان به دین، نظام و اعتلای کشور و تنوع تخصص ها و فارغ از آنکه با سلایق ما سازگار باشند یا نه بتوانند در مجلس حضور یابند.

او گفت: حاکمیت اخلاق در جامعه از اخلاق پیامبر است ترویج فضایل اخلاقی ضرورتی انکارناپذیر است با پرهیز از تندروی و افراط و اینکه به سادگی افراد را در تریبون های رسمی و غیررسمی به هزار جرم متهم کنیم و فرصت دفاع به آنها نمی دهیم فاصله بگیریم.

تابش گفت: آشتی ملی یک شعار سیاسی نیست بلکه یک ضرورت ملی است مشکلات پیش روی کشور فراتر از توان معدود یک گرایش سیاسی است، باید بتوانیم با اتکای به خرد جمعی و استفاده از ظرفیت ها و شخصیت هایی که منشأ خیر و اثر فراوان در کشور بوده اند نظیر آقایان هاشمی، خاتمی و ناطق نوری توان کشور را بالا ببریم.

نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: شجاعت و تدبیر مقام معظم رهبری را به عنوان یک سرمایه ملی برای عبور از چالش ها و تنگناها معیار قرار دهیم و با تکیه بر نقش ممتاز ایشان در برون رفت از مسائل پیش رو از افراط و تندروی ها فاصله بگیریم.

 


45231

 

کد N515324

وبگردی