آفتاب

دیدار کری و عباس با تاکید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی غزه

دیدار کری و عباس با تاکید بر ارائه کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با وزیر خارجه آمریکا در نیویورک دیدار و بر لزوم ارائه کمک‌های انسانی برای بازسازی نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، یک مقام وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جان کری، وزیر خارجه آمریکا در نیویورک دیدار و جزئیات طرح سیاسی خود را برای پایان دادن به اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی ظرف سه سال مطرح کرد.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت ارائه کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی نوار غزه به ویژه پس از جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی در این منطقه که موجب ویرانی خانه‌های فلسطین و آواره شدن آن‌ها شد، تاکید کردند.

کری نیز در این دیدار بر حمایت واشنگتن از راه‌حل تشکیل دو کشوری و عزم وی برای ترغیب دو طرف اسرائیلی و فلسطینی به پیشبرد مذاکرات در این چارچوب تاکید کرد.

قرار است محمود عباس روز جمعه طرح سیاسی خود را برای پایان اشغال ظرف سه سال در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند. پیش از این نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین سفر عباس به نیویورک را "نقطه عطفی" دانسته و گفت: شهرک‌سازی‌ها باید متوقف شود و اسرائیل باید قانون بین‌المللی را بپذیرد. اگر اسرائیل دست به چنین اقدامی نزند ما با واقع‌گرایی سیاسی جدیدی دست به اقدام می‌زنیم.

وی تصریح کرد: احتمالا در هفته‌های آتی شاهد تحولاتی باشیم که بر آینده روند صلح تأثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام

کد N515257

وبگردی