آفتاب

سفر وزیر دفاع انگلیس به بحرین و عربستان و بررسی امنیت جهانی

سفر وزیر دفاع انگلیس به بحرین و عربستان و بررسی امنیت جهانی

وزیر دفاع انگلیس در جده با مقامات عربستان دیدار و بر اهمیت پاسخ‌دهی جهان به تهدیدات داعش تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس بر اهمیت پاسخ‌دهی کشورهای جهان نسبت به تهدیداتی که اعضای داعش برای خاورمیانه و غرب ایجاد کرده است، تأکید کرد.

فالون در دیدارش با پادشاه عربستان و سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در جده پیش از آغاز شصت‌ونهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل درباره امنیت منطقه و هماهنگی بین‌المللی برای مبارزه با داعش صحبت کرد.

وزیر دفاع انگلیس گفت: در دو کنفرانس جده و پاریس، توافق جدی در مورد ضرورت هماهنگی ما در واکنش به تهدید داعش و آغاز اقداماتی برای تضعیف و نابودی اعضای این گروه تروریستی انجام شد و اهمیت دارد که شرکای ما در منطقه به نقش رهبری در این زمینه ادامه دهند.

فالون افزود: دولت انگلیس همچنان به بررسی نحوه مشارکت در اقدامات بین‌المللی برای جلوگیری از خطر داعش می‌پردازد.

فالون با تحسین رابطه طولانی مدت دفاعی میان ریاض و لندن گفت: بر اساس توافقنامه امضا شده، انگلیس، ریاض را به هواپیماهای جنگی از نوع «تورنیدو» و «تایفون» مجهز کرده و حمایت‌ها و مراقبت‌های فنی را برای این جنگنده‌ها در نظر می‌گیرد.

عربستان بزرگترین شریک تجاری انگلیس در خاورمیانه است. این در حالی است که انگلیس در رتبه پنجم کشورهای صادرکننده به عربستان قرار دارد.

روز گذشته فالون با ولیعهد بحرین دیدار کرد و در این دیدار، افق‌های همکاری دو کشور و حوادث منطقه و جهان مورد بحث قرار گرفت.

مایکل فالون به بحرین نیز سفر کرد که از جهت موقعیت استراتژیک و سهولت دسترسی به دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند برای انگلیس اهمیت ویژه‌ای دارد.

در این کشور، فرماندهی نیروی دریایی بحرین و چهار کشتی مین‌یاب انگلیس مستقر است.

فالون در جمع نیروهای دریایی انگلیس در بحرین، راه‌های بهبود عملکرد نیروی دریایی دو کشور به موجب توافقنامه همکاری امضا شده میان فیلیپ هاموند، وزیر دفاع سابق بریتانیا و ولیعهد بحرین در اکتبر 2012 بررسی کرد.

فالون گفت: انگلیس از مدت‌ها پیش در منطقه حضور دارد و من در گفت‌وگوهایم با مسئولان بحرین بر ادامه همکاری‌های دو کشور تأکید کردم.

انتهای پیام

کد N515187

وبگردی