آفتاب
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با تحسین دستاوردهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی، با تحسین دستاوردهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمنان جرات حمله نظامی به ایران را ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم، افزود: نیروهای مسلح ما با ابداعات و اختراعات سبب شده‌اند که دیگر کسی جرات نمی‌کند بگوید گزینه نظامی روی میز است و دیگر خجالت می‌کشند و از آن دم نمی‌زنند.

این مرجع تقلید با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی، تصریح کرد: هرچند ما خسارت‌هایی در جنگ متحمل شدیم، اما نیرومندترین ارتش و سپاه و بسیج خاورمیانه را به دست آوردیم و این یکی از دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر حراست از دستاوردهای دفاع مقدس گفت: با وسایل، رسانه‌های آلوده، کارهای خلاف عفت و تقوا، چراغ سبز دادن به انواع آلودگی‌ها خون‌های شهدا را از بین نبریم.

مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «هشت سال ایستادگی در برابر دشمنان کار ساده‌ای نیست» افزود: این مقاومت هشت ساله سبب شد که نظام جمهوری اسلامی استوار باقی بماند.

این مرجع تقلید با اشاره به شهادت بیش از چهارهزار روحانی در دوران دفاع مقدس افزود: ما افراد بسیار عزیزی را در جنگ از دست داده‌ایم، در میان آنان روحانیون نسبت به جمعیت، بیشتر از دیگر اصناف و گروه‌ها شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این افتخار بزرگی است برای روحانیت که اگر می‌گوید شهادت خوب است، ابتدا خودش پا به میدان مبارزه می‌گذارد و در صحنه دفاع از کشور و نظام به میدان می‌رود.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «در جنگ تحمیلی تمام دشمنان دست به دست هم داده و صدام را حمایت و تقویت می‌کردند» گفت: برای حفظ این کشور و انقلاب شهدای بسیاری تقدیم شده و این مقاومت هشت ساله نتایج درخشانی داشت و سبب شد نظام جمهوری اسلامی باقی بماند و دست دشمنان از آب و خاک این مملکت قطع شود.

وی در ادامه سخنان خود همچنین مسئله کمبود آب را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: اگر صرفه‌جویی نشود مشکلات بسیاری به بار خواهد آمد و در برخی مناطق سه روز در هفته آب داشته و چهار روز آب قطع است.

این مرجع تقلید گفت: اسراف در استفاده از همه نعمت‌ها به ویژه در مصرف آب حرام است؛ اگر صرفه‌جویی مورد توجه قرار گیرد، مشکل کمبود آب حل می‌شود.

مکارم‌شیرازی در ادامه با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) با استناد به حدیثی از آن حضرت، صبر در مصائب و بلایا را یک اصل مهم دانست و گفت: زندگی انسان همواره توأم با دشواری‌ها و مصائب بسیاری است؛ مهم این است که انسان در بلایا و سختی‌ها صبور و شکیبا باشد.

وی دوری از شهوات و مخالفت با هوای نفس را از دیگر توصیه‌های حضرت امام جواد(ع) در این حدیث شریف دانست و گفت: کسی که تابع شهوات است بازیچه شیطان می‌شود و سرنوشت خود را تباه می‌کند.

این مرجع تقلید بیان کرد: افرادی که از هوای نفس پیروی می‌کنند لشکر شیطان به شمار می‌آیند و به هیچ سعادتی در دنیا و آخرت دست نخواهند یافت؛ راه بهشت راه ترک معاصی است.

انتهای پیام

کد N515067

وبگردی