آفتاب
اوباما:

نبرد با داعش فقط جنگ آمریکا نیست/ منتظر ائتلاف بزرگتری باشید

نبرد با داعش فقط جنگ آمریکا نیست/ منتظر ائتلاف بزرگتری باشید

رئیس جمهور آمریکا پیش از حضور در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد که این کشور برای مبارزه با داعش به دنبال ایجاد ائتلاف بزرگتری است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "باراک اوباما"تاکید کرد که جنگ علیه داعش در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت و در این مسیر حتی ائتلاف بزرگتری را شکل خواهد گرفت.

اوباما پیش از ترک کاخ سفید به مقصد مقر سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: یک بار دیگر باید برای همه روشن کنیم که هرکسی علیه آمریکا دست به توطئه بزند و به آمریکایی ها آسیب وارد کند آسوده نخواهد بود. ما نخواهیم گذاشت تروریست هایی که مردم ما را تهدید می کنند فضای آرامی داشته باشند. آمریکا افتخار می‌کند که درکنار این دولت‌های متحد ایستاده است، و این، فقط جنگ آمریکا نیست.

برای باراک اوباما مشارکت پنج کشور عربی در جبهه ائتلاف علیه ستیزه جویان افراطی در سوریه یک پیروزی سیاسی غیر منتظره محسوب می‌شود.

اعلام حملات هوایی با همکاری نیروهای هوایی کشورهای عربی به مواضع داعش در سوریه درست ساعاتی قبل از ورود اوباما به نیویورک جهت شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل انجام شد.

همکاری با کشورهای عربی به صورت چشمگیری بر تلاش های اوباما جهت ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با گروه داعش تاثیر مثبت گذاشت.

مقامات آمریکا می‌گویند کشورهای قطر، بحرین، عربستان سعودی، اردن و امارات متحده عربی در حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه مشارکت دارند.

کد N515012

وبگردی