آفتاب

درج نام تروریست‌های خارجی در "لیست سیاه" شورای امنیت

درج نام تروریست‌های خارجی در "لیست سیاه" شورای امنیت

یک کمیته شورای امنیت سازمان ملل نام ده‌ها تن از تروریست‌های خارجی، حامیان مالی و جذب‌کنندگان مرتبط با داعش در عراق، سوریه، افغانستان، تونس و یمن را در لیست سیاه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تلاش برای تحریم افرادی از فرانسه، عربستان، نروژ، سنگال و کویت بود که هدف تحریم‌های کمیته تحریم‌های القاعده در شورای امنیت قرار گرفت و شامل منع سفر، ضبط دارایی‌ها و تحریم تسلیحاتی می‌شود.

فرانسه نام سه تن و آمریکا نام 11 تن را به این کمیته ارائه کرده بود که شامل گروه انصارالشریعه تونس و گردان‌های عبدالله عزام مرتبط با القاعده هم می‌شد. این اقدام سازمان ملل احتمالا امروز (چهارشنبه) با صدور قطعنامه‌ای در شورای امنیت همزمان خواهد شد و ریاست این نشست را باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر عهده خواهد گرفت و در خصوص سرکوب شبه‌نظامیان خارجی تندرو بحث و تبادل نظر خواهد شد.

درج نام این افراد در لیست سیاه شورای امنیت با درخواست اوباما برای ایجاد ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش که مناطق بسیاری را در عراق و سوریه تصرف کرده است، مصادف شد و ائتلاف تحت رهبری آمریکا از روز سه‌شنبه حملات خود را علیه آنچه اهداف داعش در سوریه خوانده شده، آغاز کرد.

تحریم‌ها علیه افراد ذکر شده شامل منع سفر، ضبط دارایی‌ها و تحریم تسلیحاتی است و از جمله این افراد "عبدرالرحمن محمد مصطفی القدولی"، از رهبران ارشد القاعده در سوریه است که یک عراقی است و پیشتر به عنوان معاون القاعده در عراق در کنار ابومصعب الزرقاوی، رهبر این گروه فعالیت می‌کرد.

انتهای پیام

کد N514816

وبگردی