آفتاب

دیوید کامرون: انگلیس نمی‌تواند در ائتلاف علیه داعش شرکت نکند

دیوید کامرون: انگلیس نمی‌تواند در ائتلاف علیه داعش شرکت نکند

نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه‌ای با اعلام اینکه کشورش نمی‌تواند در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت نکند، گفت: من از حملات هوایی آمریکا با همکاری کشورهای عربی حمایت می‌کنم و قول می‌دهم تا اقدامات بیشتری را در راستای کمک به این ائتلاف ضد داعش انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "دیوید کامرون"، نخست وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری ان بی سی گفت: تروریست‌ها قصد داشته‌اند تا حملاتی را در اروپا و نواحی دیگر ترتیب دهند. بنابراین این نبردی است که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد و در کناری بدون فعالیت ایستاد. این تروریست‌ها می‌خواهند ما را بکشند. باید در ائتلاف بین‌المللی نقش فعالی داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که این سازمان‌ شیطانی را کاملا نابود می‌کنیم.

نخست وزیر انگلیس همچنین به حمایت از حملات هوایی مشترک آمریکا و متحدان عربی‌اش علیه مواضع داعش در عراق و سوریه پرداخت ولی گفت که دولت لندن همچنان به صورت محدود به تامین تسلیحات برای کردها می‌پردازد و تنها نقش حمایت کننده و پشتیبان دارد.

روزنامه ایندیپندنت نیز نوشت، کامرون در نشستی فوق العاده با قانونگذاران انگلیسی درباره مساله پیوستن نیروهای انگلیسی به حملات هوایی علیه داعش به گفت‌وگو پرداخت.

مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس نیز در مصاحبه‌ای با مجله Spectator گفت: دیوید کامرون زمان کمی برای این مساله دارد که انگلیس باید خارج از درگیری‌ها بماند یا خیر.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد او با این مساله دست و پنجه نرم می‌کند که ما باید مساله مقابله با داعش را به کشورهای دیگر واگذار کنیم. امیدوارم که پارلمان در حال حاضر و در این برهه از زمان از طرح‌های کامرون حمایت کند.

کامرون که رهبر محافظه‌کاران انگلیسی نیز به شمار می‌رود، روز سه‌شنبه در دیدار با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر همچنین درباره اهمیت مقابله با داعش توسط مصر تاکید کرد.

انتهای پیام

کد N514803

وبگردی