آفتاب
رئیس جمهوری عراق :

حضور ایران در مبارزه داعش ضروری است

حضور ایران در مبارزه داعش ضروری است

02/07/1393 09:14

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، فؤاد معصوم رئیس جمهوری عراق در گفتگو با خبرنگاران بر اهمیت نقش ایران در جنگ علیه گروه تروریستی داعش تایکد کرد.

وی گفت: حضور ایران و وجود تاثیرگذار آن در تلاش های منطقه ای برای حمله به داعش اقدامی ضروری است، زیرا نمی توان آن را نادیده گرفت و عراق نمی تواند در این زمینه بی نیاز از ایران باشد.

رئیس جمهوری عراق خاطرنشان کرد: با وجود اختلافات نظرها میان ایران و عربستان سعودی اما تلاش برای حمله به داعش بدون حضور ایران شکاف بسیاری در این زمینه ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: عراق از کشورهای عربی خواست که در حمله هوایی به داعش مشارکت داشته باشند. مبارزه با داعش باید در چارچوب سلسله ابتکار عمل های نظامی صورت گیرد و سپس این گروه از لحاظ ایدئولوژیک و فکری رسوا شود.

رئیس جمهوری عراق در ادامه گفت: طرح نقشه راه در این زمینه این است که قبل از هر چیز باید در رابطه با مبارزه با داعش وحدت مواضع وجود داشته باشد و این امر تنها محدود به کلام نشود، گام دوم این است که عفو عمومی صورت گیرد و این امر به طور مطلق نباشد. پس از این مرحله نزدیک کردن دیدگاه ها میان گروه های سیاسی و برخی عشایر انجام شود.

وی افزود: درخواست اهل سنت برای گرفتن تضمین در زمینه مبارزه با داعش درخواست درستی نیست، زیرا مقابله با گروه داعش یک اولویت است. مشارکت اهل سنت در دولت کنونی به شکل صوری نیست بلکه آنها شریک دولت هستند. مشکل انتخاب نشدن وزیران دفاع و کشور، نبود فراکسیون های حزبی بزرگ است و این مسئله باعث می شود فراکسیون های پارلمانی کوچک برای تصدی این دو وزارتخانه با یکدیگر رقابت داشته باشند.

کد N514765

وبگردی