آفتاب

لاریجانی: باید به حال کشور مدعی مدیریت جهانی گریست

لاریجانی: باید به حال کشور مدعی مدیریت جهانی گریست

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که با ائتلاف‌های دروغین همکاری نمی‌کنیم و آنها را مشروع نمی‌دانیم اظهار کرد: باید به حال کشور مدعی مدیریت جهانی گریست.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، علی لاریجانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) گفت: در روز گذشته آمریکا حملاتی را در کشور سوریه آغاز کرد و بر اساس ادعای رئیس جمهور آمریکا این حملات را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در نطقی اعلام کرد چون دولت مرکزی سوریه امکان نابود کردن این تهدید را ندارد آمریکا راسا وارد عمل شده است. اما آیا فکر می‌کنید هیچ کس در دنیا این ادعای شما را باور می‌کند؟

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا و همپیمانان او بیش از سه سال است که از جریان‌های تروریستی در سوریه حمایت کرده و می‌کند و در هفته‌ی گذشته در کنگره آمریکا باز تکرار کردند که ما به معارضان سوریه کمک می‌نماییم و برخی از کشورهایی که در ائتلاف به اصطلاح مبارزه با تروریسم که ساخته‌اند، قرار دارند خود جزو کمک‌کنندگان به تروریسم‌ها در سوریه هستند.

لاریجانی با بیان این که نیروهای تروریستی از مرزهای این کشورها وارد سوریه می‌شوند تصریح کرد: چگونه این حرف مسئولان آمریکایی می‌تواند اندک وجاهتی داشته باشد؟

وی افزود:‌ تاسف آور است که رئیس جمهور آمریکا می‌گوید چون دولت مرکزی سوریه امکان نابود کردن تهدید تروریسم‌ها را ندارد آمریکا راسا وارد شده است اما مگر شما گذاشتید که دولت مرکزی سوریه با تروریسم‌ها مبارزه کند؟

رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: تروریست‌ها را شما به وجود آوردید، حمایت کردید و نمی‌گذارید دولت مرکزی با آنها مبارزه کنند.

ادامه دارد ...

کد N514722

وبگردی