آفتاب

بادامچیان: افراط‌گری مورد قبول اسلام نیست

بادامچیان: افراط‌گری مورد قبول اسلام نیست

قائم مقام شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه جامعه از افراط و تفریط خوش‌اش نمی‌آید، اظهار کرد: چنانچه مبنای رفتار خود را ولایت، فقاهت و اخلاق اسلامی قرار دهیم دچار افراط و تفریط نخواهیم شد.

اسدالله بادامچیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تأکید بر اینکه افراط گری مورد قبول هیچ یک از افراد جهان امروز نیست اظهار کرد: جامعه امروز هیچ گاه از افراط و تفریط خوشنود نمی شود.

وی با تأکید براینکه اگر مبنای رفتار ما بر مبنای ولایت، فقاهت و اخلاق اسلامی باشد دیگر در جامعه خود دچار افراط و تفریط نمی شویم خاطر نشان کرد: معمولا در افراط و تفریط افراد به دنبال منافع شخصی خود بوده و هیچ گاه به دنبال وظایف و تکالیف نیستند.

این فعال سیاسی به نامه امام خمینی (ره) به آیت الله مشکینی اشاره کرد و با تأکید براینکه امام(ره) نتیجه تندروی را اسلام آمریکایی می‌داند، اظهار کرد: چنانچه فرد یا مجموعه ای به دنبال این است که اقدامی را تندروی یا کندروی بداند باید در نظر داشته باشد که بهترین راه این است که با ادب ایرانی اسلامی تذکری مطرح کند.

قائم مقام حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه افراط و تفریط از نظر اسلام مورد قبول نیست، اظهار کرد: افراط و تفریط نه از نظر اخلاق و فرهنگ و نه از نظر تمدن ایران اسلامی هیچ گاه مورد قبول قرار نگرفته است.

وی در مورد چگونگی مقابله با افراط‌گرایی در جامعه نیز تأکید کرد: چنانچه ما می خواهیم دچار افراط و تفریط نشویم باید مطابق مبانی فرهنگی ،‌ادبی و اخلاقی خود عمل کنیم.

انتهای پیام

کد N514699

وبگردی