آفتاب

حملات هوایی جدید در "رقه" و "ریف حلب" سوریه

حملات هوایی جدید در "رقه" و "ریف حلب" سوریه

خبرنگار شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کرد که جنگنده‌های آمریکایی در ساعات اولیه صبح امروز (چهارشنبه) حملات جدیدی را به مقر "دولت اسلامی" (داعش) در منطقه رقه و مناطق دیگر در ریف حلب صورت دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از این شبکه خبری، این حملات شهرک‌های صرین، قبه، پل قره قوزاک، ایلاج، خراب عشک در نزدیکی شهر عین العرب (کوبانی) در ریف حلب را هدف قرار دادند.

اتحادیه هماهنگی‌های انقلابی، از گروه‌های مخالف در سوریه اعلام کرد که این حملات جدید مناطقی در شهر الباب در ریف حلب را هدف قرار دادند. این شهر تحت تسلط داعش است.

خبرنگار الجزیره نیز اعلام کرد که در حملات شبانه جنگنده‌های آمریکایی مناطق بغدیک، جرن در حومه غربی شهر تل البیض واقع در شمال رقه و روستاهایی در ریف حلب هدف قرار گرفت و جنگنده‌های آمریکایی در این حملات بیش از 160 موشک از جمله 47 موشک تاماهاواک استفاده کردند.

جنگنده‌های آمریکایی و چند کشور عربی شب گذشته حملات هوایی و موشکی خود را علیه داعش و جبهه النصره در سوریه آغاز کردند که این حملات علیه اعضای این گروه‌ها، مراکز آموزشی، مقرهای فرماندهی، تاسیسات نظارتی، کامیون‌ها و خودروهای زرهی آن‌ها بود.

در ریف ادلب واقع در شمال غرب سوریه نیز مقرهای جبهه النصره هدف حملات جنگنده‌های ائتلاف بین المللی قرار گرفت که در این حملات 12 شبه نظامی و بیش از 27 غیرنظامی کشته شدند در حالی که دو منطقه مسکونی در شهرک کفر دریان در مرزهای سوریه و ترکیه تخریب شدند.

منابع در گروه مخالفان سوریه اعلام کردند: حملات روز سه شنبه موجب کشته شدن دست کم 120 فرد مسلح و 11 غیرنظامی شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه نیز از زخمی شدن 300 عضو داعش خبر داد که بیش از 100 تن آن‌ها وضعیت وخیمی دارند و به عراق منتقل شدند.

انتهای پیام

کد N514687

وبگردی