آفتاب
رئیس اتاق اصناف استان زنجان:

بادریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها مخالف هستیم

بادریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها مخالف هستیم

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه فعالان صنفی در زنجان با اجرای طرح دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارت‌خوان مخالف هستند، گفت: این اقدام مغایر با سیاست‌های دولت الکترونیک و بانکداری الکترونیک است.

رحیم حاج‌نائبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، با بیان این مطلب، اظهارکرد: در سال‌های گذشته با توجه به سیاست‌های ابلاغی شاهد توسعه استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی از سوی اصناف بودیم و همین موضوع باعث شد تا بیش از 70 درصد مبادلات پولی در این حوزه از این طریق صورت گیرد.

وی ادامه‌داد: این بار مشاهده می‌کنیم که بانک مرکزی تصمیم گرفته که برای ارایه خدمات کارمزد دریافت کند که به ‌هیچ ‌عنوان موافق این موضوع نیستیم و معتقدیم با این کار اصناف دیگر به ارایه خدمات از طریق کارت‌خوان‌ها تمایل پیدا نخواهند کرد.

این فعال صنفی با تاکید بر اینکه مسئولان بانک مرکزی باید در رابطه با این تصمیم تجدیدنظر کنند، خاطرنشان ‌کرد: در سراسر دنیا مشاهده می‌کنیم که کشورها به‌ دنبال توسعه دولت الکترونیک هستند و در این رابطه از هیچ حمایتی نیز دریغ نمی‌کنند، اما متاسفانه در ایران بانک‌ مرکزی این تصمیم را دقیقاً مخالف با جریان الکترونیکی شدن خدمات اتخاذ کرده است.

وی دریافت کارمزد از دستگاه‌های کارت‌خوان را بی‌معنا دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولان امر نگاه دقیق‌تری نسبت به این موضوع داشته باشند.

انتهای پیام

کد N514559

وبگردی