آفتاب

حمله انتحاری به کاروان ارتش پاکستان در پیشاور

حمله انتحاری به کاروان ارتش پاکستان در پیشاور

پلیس پاکستان اعلام کرد: یک عامل انتحاری امروز (سه‌شنبه) با منفجر کردن خودروی خود در نزدیکی یک کاروان نیروهای امنیتی این کشور در پیشاور باعث کشته شدن پنج تن و زخمی شدن 29 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش پاکستان اعلام کرد علیه مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز افغانستان چند حمله هوایی انجام داده و 19 شبه‌نظامی را کشته است.

بمب‌گذاری انتحاری طی امروز در شهر پیشاور رخ داد. این حادثه در حالی رخ داد که معاون فرمانده یگان شبه‌نظامی مرزبانی یعنی خالد جاوید در این کاروان در حال رانندگی در مسیری شلوغ بود.

اعجاز احمد، رئیس پلیس شهر پیشاور اظهار داشت: جاوید از این حادثه آسیبی ندید اما طی این بمب‌گذاری انتحاری چهار رهگذر و یک سرباز کشته شده‌اند.

وی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: انفجار خودرو انتحاری در پیشاور واکنشی به عملیات‌های ارتش پاکستان علیه طالبان و شبه‌نظامیان خارجی در وزیرستان شمالی بود.

هنوز هیچ‌کسی مسئولیت این حمله را تقبل نکرده است. نیروهای امنیتی پاکستان مشغول انجام عملیاتی بزرگ علیه طالبان و پاکستان و القاعده در وزیرستان شمالی هستند.

این عملیات در 15 ژوئن، پس از آنکه شبه‌نظامیان اقدام به حمله به یکی از پرترددترین فرودگاه‌های در شهر کراچی کردند آغاز شد. هدف این عملیات، هدف قرار دادن کسانی است که متهم به حمله به نیروهای آمریکایی در افغانستان و همچنین حمله به غیر نظامیان و نیروهای امنیتی پاکستان هستند.

امروز نیز ارتش پاکستان حملات خود علیه شبه‌نظامیان در نزدیکی مرز افغانستان را ادامه داد.

انتهای پیام

کد N514494

وبگردی