آفتاب

دیدار رئیس‌جمهور چین با رئیس شورای فدراسیون روسیه

دیدار رئیس‌جمهور چین با رئیس شورای فدراسیون روسیه

رئیس‌جمهور چین امروز (سه‌شنبه) با رئیس شورای فدراسیون روسیه در پکن دیدار کرد و خواهان همکاری پارلمانی نزدیک‌تر میان دو کشور شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی‌جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز (سه‌شنبه) با والنتینا ماتوینکو، رئیس شورای فدراسیون روسیه در پکن دیدار کرد.

رئیس‌جمهوری چین گفت: مشارکت راهبردی کلی و همکاری میان چین و روسیه وارد یک مرحله تاریخی جدیدی شده است.

وی در این زمینه به سه ملاقاتی که با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در سال جاری میلادی داشت اشاره کرد.

وی خاطرنشان ساخت دو کشور با یکدیگر برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم در سال آینده همکاری خواهند کرد.

شی جین‌پینگ افزود: پارلمان‌های دو کشور می‌توانند تلاش‌های مشترکی در قالب سازمان‌های پارلمانی چندجانبه انجام دهند تا به حراست از نتایج جنگ جهانی و نظم بین‌المللی پس از جنگ جهانی بپردازند.

ماتوینکو که رئیس مجلس اولیای پارلمان روسیه است به پکن سفر کرده تا ریاست هشتمین نشست کمیته همکاری میان کنگره ملی خلق چین و شورای فدراسیون روسیه را به طور مشترک با ژانگ دجیانگ، رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین عهده‌دار شود.

رئیس‌جمهوری چین تاکید کرد وی و ولادیمیر پوتین در خصوص توسعه و بهبود همکاری عملی میان دو کشور توافق کرده‌اند.

وی همچنین از شورای فدراسیون روسیه خواست نقش فعالی در نظارت بر اجرای توافق‌های امضا شده داشته و به منظور پروژه‌های مورد بحث تضمین‌های قانونی ارائه دهد.

شی‌جینپینگ همچنین به ماتوینکو گفت: که در انتظار حضور رئیس‌جمهور روسیه در نشست رهبران گروه همکاری اقتصادی آسیا – اقیانوسیه موسوم به اپک در ماه نوامبر است.

ماتوینکو نیز گفت: شراکت چین با روسیه افزایش بی‌سابقه را تجربه می‌کند و ارتباطات میان رؤسای جمهور دو کشور از هر زمان نزدیک‌تر است.

انتهای پیام

کد N514457

وبگردی