آفتاب
مدیر کل سیاسی وزارت خارجه سوئیس:

گام های خوبی میان ایران و سوئیس در زمینه امور بشر دوستانه برداشته شده است

گام های خوبی میان ایران و سوئیس در زمینه امور بشر دوستانه برداشته شده است

مدیر کل سیاسی وزارت خارجه سوئیس در دیدار با معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، از همکاری‌های مثبت دو کشور در زمینه امور بشردوستانه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولفگانگ برولهارت مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه سوئیس به منظور گفتگو و رایزنی در خصوص مسائل منطقه با حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد.

مدیر کل سیاسی وزارت خارجه سوئیس با اشاره به اهمیت رایزنی و گفتگو باجمهوری اسلامی ایران در خصوص مسائل منطقه به نقش مثبت کشورمان در تحولات اشاره نمود و گفت: طی چند سال گذشته دو کشور درخصوص تحولات منطقه به ویژه مسائل سوریه ، گفتگوها و همکاریهای سازنده ای داشته اند و گام های خوبی از سوی دو کشور در زمینه امور بشر دوستانه برداشته شد. 

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به مواضع ثابت و اصولی جمهوری اسلامی ایران درقبال مبارزه با تروریسم و لزوم مسئولیت پذیری جامعه بین المللی در این خصوص اظهار داشت: مبارزه باتروریسم در چارچوب حقوق بین الملل و بااحترام به حاکمیت دولت ها باید دنبال شود و هرگونه اقدام خارج از این چارچوب و برخورد دو گانه در مبارزه با تروریسم ، مشکلات منطقه را پیچیده تر خواهد کرد.

وی گزینشی برخورد کردن با موضوع تروریسم را یک خطای راهبردی توصیف نمود و بر لزوم هماهنگی با دولت ها در این روند تاکید کرد.
حسین امیر عبداللهیان افزود: تکرار خطاها و اشتباهاتی که در گذشته در روند مبارزه باتروریسم انجام شد، کمکی به ثبات و امنیت منطقه نخواهد نمود و زمینه سوء استفاده تروریست ها و تقویت آنان را فراهم می آورد.

کد N514414

وبگردی