آفتاب

شی جینپینگ:ارتش چین باید آمادگی‌های نظامی خود را ارتقاء بخشد

شی جینپینگ:ارتش چین باید آمادگی‌های نظامی خود را ارتقاء بخشد

رئیس ‌جمهوری چین ضمن درخواست وفاداری کامل از سوی افسران ارشد ارتش آزادی‌بخش خلق به ارتش کشورش دستور داد تا برای پیروزی در یک "جنگ منطقه‌ای" آماده باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شی‌ جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین چند روز پس از بازگشت از هند به فرماندهان ارتش آزادی‌بخش خلق چین دستور داد تا مطئن شود که تمامی تصمیمات رهبری مرکزی این کشور به طور قطع دنبال و اجرا شود. وی همچنین از آن‌ها خواست تا به حزب حاکم کمونیست کاملاً وفادار باشند و به آن‌ ایمان داشته باشند.

شی‌جینپینگ که رئیس کمیسیون مرکزی ارتش و دبیرکل حزب کمونیست چین نیز محسوب می‌شود، افزود: مقر نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق باید به حزب حاکم کمونیست کاملاً وفادار بوده و به آن ایمان داشته باشند، زنجیر یکدستی از فرماندهی را تضمین کرده و مطمئن شود که تمامی تصمیمات رهبری مرکزی به طور کامل اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: مقر نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین باید آمادگی‌های نظامی خود را ارتقاء بخشیده و توانایی‌های خود برای پیروزی در یک جنگ منطقه‌ای را در عصر فن‌آوری و اطلاعات تسریع بخشند.

شی‌جینپینگ از تمامی نیروهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین خواست تا دستوراتش را اجرا کرده و برای اهداف و مأموریت‌های جدیدی که از سوی کمیسیون مرکزی ارتش تعیین شده، عملیات‌های خود را به‌روزرسانی کنند.

در حالی که درخواست و دستورات شی‌جینپینگ به عنوان تلاشی از سوی این رئیس‌جمهور برای تحکیم مجدد قدرتش به نظر می‌رسد اما تاکید وی بر آمادگی برای یک «جنگ منطقه‌ای» باعث تعجب و حیرت هند شده، آن هم موقعی که نیروهای دهلی نو و پکن در سراسر خط کنترل از حالت آماده‌باش به حالت آزاد باش درآمده‌اند.

این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه چین ضمن اشاره به اینکه شی جینپینگ و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در دیدارشان به اتفاق نظر مهمی در خصوص حل مسائل مرزی به صورت سیاسی و از طریق مکانیزم دوستانه دست یافته‌اند، تاکید کرد که لزومی برای تردیدهای غیر ضروری در خصوص مسائل مرزی وجود ندارد.

در همین بین فرماندهان ستاد ارتش آزادی‌بخش چین با یکدیگر دیدار کرده تا درباره چگونگی بهبود کار آمدی یگان نظامی تحت شرایط جدید مذاکره کنند.

انتهای پیام

کد N514409

وبگردی