آفتاب

نوبخت: رشد اقتصادی سه ماه اول سال کشور مثبت است

نوبخت: رشد اقتصادی سه ماه اول سال کشور مثبت است

‌معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: برای اولین بار بعد از دو سال پیاپی، رشد اقتصادی سه ماه اول کشور مثبت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، در خصوص موضوعات مختلفی اظهار نظر کرد.

معاون رئیس جمهور افزود: بعد از اینکه دو سال متوالی شاهد رشد اقتصادی منفی در کشور بودیم این عدد در سه ماه اول امسال مثبت شد.

وی یادآوری کرد: این عدد به زودی مانند نرخ تورم از سوی مرکز آمار کشور اعلام خواهد شد.

نوبخت بودجه سال 94 را بودجه ای انضباطی و مبتنی بر واقعیت ها خواند و تاکید کرد: تبصره های اضافی گذشته را از قانون بودجه جدا کرده ایم و به صورت لایحه ای جدا تقدیم می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه امسال صد در صد عملیاتی خواهد بود، تصریح کرد: این بودجه بودجه ای مبتنی بر عملکرد و با بهره‌وری مناسب است.

به گفته معاون رئیس جمهور بودجه سال 94 بر اساس واقعیت های کشور از جمله 10هزار استخدامی که صورت گرفته و بیش از 10 هزار پروژه نیمه تمام بسته خواهد شد.

نوبخت اظهار کرد: هرچند درآمدهای امسال محدود است اما امسال تلاش می‌کنیم ازهمین درآمدها حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی در پایان در خصوص فرهنگیانی که از قراردادی به پیمانی و از پیمانی به رسمی باید تبدیل وضعیت شوند، گفت: قانون مدیریت خدمات کشوری در این خصوص بسته نیست و این امکان وجود دارد که با شرایط قانونی این عزیزان تبدیل وضعیت شوند اما در مورد استخدام فرهنگیان که در مجلس هم مطرح شد،‌این طرح رد شده است.

انتهای پیام

کد N514143

وبگردی