آفتاب

افزایش تدابیر امنیتی در منطقه یانگون میانمار

افزایش تدابیر امنیتی در منطقه یانگون میانمار

اعلام موجودیت القاعده شاخه شبه جزیره هند باعث افزایش تدابیر امنیتی در منطقه یانگون میانمار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، در پی اعلام موجودیت القاعده شاخه شبه جزیره هند از سوی ایمن الظواهری سرکرده این گروه تروریستی، "تین وین" وزیر امنیت و مرزبانی میانمار از افزایش تدابیر امنیتی در منطقه یانگون به خصوص در ساختمان‌ های مذهبی خبر داد.

از جمله اقدامات وزارت امنیت و مرزبانی میانمار می توان به افزایش گشت‌ زنی‌ ها و کنترل گذرگاه‌ های مرزی از طریق دوربین اشاره کرد.

ایمن الظواهری در یک پیام ویدیویی 55 دقیقه ای مدعی شد گروه تازه تاسیس "پرچم جهاد" را در هندوستان به اهتزار درخواهد آورد. وی هدف از این اقدام را گسترش خلافت اسلامی به دیگر کشورهای آسیایی مانند میانمار و بنگلادش عنوان کرد.

بنا بر ادعای الظواهری این گروه با عنوان "قاعدات الجهاد" قرار است مرزهای تصنعی ایجاد شده بین امتهای مسلمان در این بخش از آسیا را از بین ببرد. وی گفت شکل گیری این شاخه نتیجه تلاش هایی است که از دو سال پیش برای هماهنگ کردن گروه های به اصطلاح جهادی در هند انجام گرفته است.

سرکرده القاعده همچنین از گروه های تروریستی خواست برای مبارزه با دشمنان به پا خیزند. بر این اساس نام سرکرده گروه جدید القاعده "عاصم عمر" پاکستانی است. این در حالی است که القاعده از زمان ایجاد در اواخر دهه 1980 میلادی تاکنون صدها عملیات تروریستی در مناطق مختلف جهان ترتیب داده که نتیجه آن کشته شدن هزاران نفر بوده است.

کد N514130

وبگردی