آفتاب

معترضان در لندن دولت انگلیس را به حمایت از داعش متهم کردند

معترضان در لندن دولت انگلیس را به حمایت از داعش متهم کردند

صدها فعال معترض در خیابان‌های لندن علیه مشارکت انگلیس در عراق و سوریه دست به راهپیمایی اعتراضی زده و دولت کشورشان را به حمایت از داعش متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، این فعالان معترض که اکثر آن‌ها کردهای عراق هستند، دولت انگلیس را به حمایت از داعش از طریق تأمین آموزش و سلاح برای مخالفان سوری که بسیاری از آن‌ها به این گروه تروریستی وابسته هستند، متهم کردند.

این فعالان که در میدان "ترافالگار" لندن راهپیمایی می‌کردند شعار «مرگ بر داعش» و «انگلیس بیدار شو» سر دادند. این معترضان همچنین از روابط نزدیک دولت انگلیسی با عربستان سعودی که به گفته آن‌ها مؤسسان اصلی داعش هستند، انتقاد کردند.

یکی از فعالان کرد گفت: اقدامات تروریستی داعش تاکنون جان هزاران هزار تن را به وحشیانه‌ترین و خشونت‌آمیزترین حالت گرفته است.

وی افزود: شما می‌توانید از نمایندگان پارلمان و نخست‌وزیر انگلیس بخواهید تا دست از حمایت از ترکیه برداشته و روابط خود با ترکیه را قطع کند چرا که این کشور در دو سال گذشته از داعش حمایت کرده است. انگلیس باید روابط خود با عربستان سعودی و قطر را نیز که شهروندانشان را سرکوب می‌کنند، قطع کند.

جامعه کردهای لندن در اعتراض علیه داعش فعال بوده و کردستان عراق به یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های استراتژیک در مبارزه با این گروه شبه‌نظامی تبدیل شده است.

در اوت سال جاری میلادی نیز صدها کرد و مبارز در خیابان‌های لندن علیه حملات داعش دست به راهپیمایی زده بودند. این راهپیمایی توسط انجمن مردم کرد انگلیس سازماندهی شده بود. آن‌ها از دولت انگلیس خواستند تا کمک‌های بیشتری برای اقلیت‌های مورد هدف قرار گرفته داعش به‌ویژه شیعیان، صوفی‌ها و مسیحیان ارسال کند.

اگرچه دولت انگلیس برنامه‌های رسمی برای مشارکت در عملیات نظامی علیه داعش را اعلام نکرده اما به نیروهای کردستان عراق سلاح ارسال می‌کند.

انتهای پیام

کد N513986

وبگردی