آفتاب
اخبار یمن/

فرار سرکرده های سلفی به عربستان/سقوط پهپاد آمریکایی در شرق یمن

فرار سرکرده های سلفی به عربستان/سقوط پهپاد آمریکایی در شرق یمن

سقوط پهپاد آمریکایی در شرق یمن، ادامه فعالیت انقلابیون یمنی علیه شخصیت های برجسته ضد انقلاب و فرار سرکرده سلفی به عربستان از مهمترین اخبار این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه یمن پرس، ساکنان محلی در منطقه بیجان در استان شبوه در شرق یمن اعلام کردند: هواپیماهای بدون سرنشینی که احتمال می رود آمریکایی باشد هنگام پرواز در ارتفاع پایین با برخورد به کوه سقوط کرد.

از سوی دیگر علی البخیتی از رهبران حوثی گفت: از اینکه یمن را در بحران می بینم سینه ام به درد می آید و بغض گلویم را می فشارد.

منابع یمنی از تلاشهای انقلابیون در ورود به منازل مسئولان و شخصیت های یمنی از جمله علی محسن الاحمر مشاور امور دفاعی و امنیتی رئیس جمهوری یمن و شیخ حمید الاحمر از رهبران حزب تجمع یمنی برای اصلاح در منطقه حده جنوب صنعا و منزل وزیر آموزش و پرورش خبر دادند.

به گفته این منابع درگیری هایی میان انقلابیون با گروههای مسلح در اطراف منازل شخصیت های پرنفوذ رخ داده است.

این در حالی است که حوثی ها همچنان با امضای الحاقیه توافق پایان بحران مخالفت می کنند.

نبیل شمسان وزیر خدمات رسانی یمن از همه کارمندان خواست که بر سرکارهای خود حاضر شوند به خدمات رسانی به مردم ادامه دهند و همه دارایی های دولت را حفظ کنند.

از سوی دیگر هلال امین شهردار صنعا ضمن استعفا اعلام کرد: طی روزهای گذشته اوضاع صنعا بحرانی شده است و درگیری ها در پایتخت به اوج خود رسیده است موضوعی که امکان کنترل اوضاع را از بین می برد.

منابع یمنی از فرار یحیی الججوری از سرکرده های سلفی یمن با خانواده اش از فرودگاه بین المللی عدن به عربستان سعودی خبر دادند.

افراح الزوبیه دبیر کل کنگره گفتگوی ملی یمن در اعتراض به حوادث صنعا از سمت خود استعفا کرد.

کد N513920

وبگردی