آفتاب

فولادگر: افزایش اختیارات استانداران مانع انباشت مسائل در پایتخت می‌شود

فولادگر: افزایش اختیارات استانداران مانع انباشت مسائل در پایتخت می‌شود

نماینده اصفهان گفت: اعطای اختیارات بیشتر به استانداران از انباشت مسائل استانی در مراکز تصمیم گیری پایتخت جلوگیری کرده و به حل هرچه زودتر آنها کمک می‌کند.

به دنبال اعلام رییس کمیسیون چشم انداز مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر افزایش اختیارات استانداران استان‌ها در راستای جلوگیری از تمرکز زدایی و دادن نقش ارزشمند به استان‌ها در برنامه ریزی‌های تحول‌آفرین برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام حمید رضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه اصفهان، با بیان اینکه کشور باید به سمت تمرکززدایی حرکت کند، اظهارکرد: اعطای اختیارات بیشتر به استانداران از انباشت مسائل استانی در مراکز تصمیم گیری پایتخت جلوگیری کرده و به حل هرچه زودتر آنها کمک می‌کند.

وی افزود: بهتر است مسائل محلی و منطقه‌ای در خود استان‌های مربوطه حل و فصل شود، هر چند این موارد شامل حال مسائلی که در حوزه مسائل حکومتی و حاکمیتی می‌شود نیست چرا که در برخی موارد اختیارات خاص حکومتی غیر قابل تفویض یا واگذاری به مراکز استان‌ها است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مربوط به آب گفت: وزیر نیرو در راستای عمل به مصوبات شورای عالی آب به استان‌های محروم قول مساعد داده این در حالی است که شورای عالی امنیت ملی نیز وزارت نیرو را مکلف کرده است که ظرف دو ماه مصوبات شورای عالی آب را در استان‌ها به مرحله اجرا درآورد.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا آب اصفهان از آبان ماه بدون محدودیت زمانی باز خواهد شد یا خیر؟ افزود: آب اصفهان تنها برای آبان ماه و برای مصرف پاییزی کشاورزان اصفهان باز خواهد شد و پس از آن نیز در بهار برای بار دوم برای مصرف فصلی کشاورزان باز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N513806

وبگردی