آفتاب
با حضور جانشین وزیر دفاع؛

نخستين پهپاد مسلح به موشك‌هاي پدافند هوايي رونمايي شد

نخستين پهپاد مسلح به موشك‌هاي پدافند هوايي رونمايي شد

در دومین روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیرسرتیپ حاتمی جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نخستین پهپاد مسلح به موشک‌های پدافند هوایی رونمایی گردید.

به گزارش خبرگزاری مهر، در دومين روز از هفته دفاع مقدس با حضور امیرسرتيپ امیر حاتمی جانشین وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نخستين پهپاد مسلح به موشك‌هاي پدافند هوايي رونمايي گرديد.

امیر حاتمی در مراسم رونمايي از اين پهپاد جنگنده مجهز به موشك‌هاي هوا به هوا طي سخناني در جمع خبرنگاران با گراميداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت ياد و خاطره شهداي عظيم‌الشأن اين حماسه بزرگ گفت: در راستاي تأمين نياز نيروهاي مسلح به همت متخصصان دو سازمان اقتدارآفرين وزارت دفاع، سازمان‌هاي صنايع هوايي و صنايع هوافضا، پهپادهاي مسلح به موشك‌هاي پدافند هوايي انجام شده است.

جانشین وزير دفاع افزود:پروژه تجهيز پهپادها، پس از طي مراحل تحقيق و انواع آزمايش‌هاي ميداني با انهدام  موفقيت‌آميز اهداف مورد نظر، بحول و قوه الهي آماده ورود به يگان رزم نيروهاي مسلح شده است.

امیر حاتمی گفت: با اين اقدام ارزشمند علاوه بر افزايش برد و حوزه عملياتي پهپادهاي نيروهاي مسلح، قابليت تعقيب و گريز، ردگيري و انهدام پهپادهاي متجاوز افزايش مي‌يابد.

وي افزود : اين پهپاد، قادر است انواع هواگردها نظير هواپيماهاي جنگنده، هواپيماي بدون سرنشين و بالگرد را منهدم نمايد.

جانشین وزير دفاع، اين دستاورد ارزشمند و ساير دستاوردهاي گرانسنگ و افتخارآفرين صنايع دفاعي وزارت دفاع را محصول روحيه خودباوري و مديريت جهادي ذكر كرد و افزود: اينها ناشي از فرهنگ و ارزش‌هايي است كه در حماسه دفاع مقدس ظهور و بروز يافت و امروز پشتوانه حركت ملت رشيد ايران در همه عرصه‌ها است.

امیر حاتمی با تأكيد بر بهره‌گيري از تجارب ارزشمند دفاع مقدس در اداره و مديريت كشور گفت: در دوران دفاع مقدس اين مهم اثبات گرديد كه با عزم ملي و مديريت جهادي مي‌توان بر غامضترين بحران‌ها و چالش‌ها غلبه كرد،بزرگترين و مجهزترين دشمنان را شكست داد و پيروزي‌هاي بزرگي به دست آورد.

جانشین وزير دفاع در پايان با تشكر و قدرداني از تلاش جهادي متخصصان وزارت دفاع در حوزه‌هاي هوايي و موشكي در خلق اين دستاورد جديد تصريح كرد: وزارت دفاع با الهام از حماسه جاودان دفاع مقدس و در تداوم راه مقدس شهيدان و پيروي از فرمانده معظم كل قوا و رهبر فرزانه انقلاب اسلامي مصمم است همچون آن ايام حماسي و شورانگيز با كار و مديريت جهادي ضمن حفظ و نشر عملي ارزشهاي دفاع مقدس، تحقق بخش آرمان امام شهيدان و شهيدان انقلاب اسلامي باشد.

کد N513577

وبگردی