آفتاب

میزان عدم محبوبیت اولاند به 86 درصد رسید

میزان عدم محبوبیت اولاند به 86 درصد رسید

نظرسنجی جدید حاکی از آن است که عدم محبوبیت رئیس‌جمهوری فرانسه در ماه جاری میلادی بی‌سابقه بوده و تنها 13 درصد از مردم فرانسه نسبت به عملکرد وی به عنوان رئیس‌جمهور ابراز رضایت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، مؤسسه نظرسنجی فرانسه گفت: 86 درصد از جمعیت فرانسه از فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری این کشور حمایت نمی‌کنند.

نتایج این نظرسنجی در هفته‌نامه "دو دیمانش" منتشر شده است.

در این نظرسنجی که از 12 تا 20 سپتامبر انجام شده، 1970 تن از 18 سال به بالا شرکت داشتند. اولاند در این نظرسنجی نسبت به نظرسنجی اوت سال جاری میلادی چهار درصد دیگر از حمایت خود را نیز از دست داده است.

میزان محبوبیت اولاند در احزاب کارگری 9 درصد، در حزب "جبهه چپ" 20 درصد، در حزب "سبزها" 19 درصد و در میان حزب سوسیالیست خود 42 درصد است.

در همین حال میزان محبوبیت مانوئل والس، نخست‌وزیر فرانسه نیز با یک درصد کاهش به 35 درصد رسیده است.

این در حالی است که میزان محبوبیت والس در اول آوریل سال جاری میلادی که به عنوان نخست‌وزیر فرانسه زمام امور را به‌دست گرفت 58 درصد بود و این نظرسنجی اخیر نشان داد که میزان محبوبیت وی نیز کاهش شدیدی داشته است.

وی به منظور برقراری نظم در دولت به عنوان نخست‌وزیر فرانسه منصوب شد.

مؤسسه نظرسنجی فرانسه اوایل سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد، 85 درصد از جمعیت فرانسه نمی‌خواهند تا اولاند در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 میلادی شرکت کند. 50 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که اولاند به تعهدات خود عمل نکرده و نرخ بیکاری در حال حاضر به 10 درصد رسیده است.

با این حال اولاند در نشست اخیر ناتو در شهر کاردیف گفت که از سمتش استعفا نمی‌دهد و تا زمانی که دوره ریاست جمهوری‌اش در سال 2017 میلادی پایان یابد، در راس امور خواهد ماند.

نظرسنجی انجام شده دیگری از سوی سازمان TNS-Sofres میزان حمایت از اولاند را 13 درصد اعلام کرد که باعث می‌شود وی از جنگ جهانی دوم نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهوری فرانسه محسوب شود. این سازمان نظرسنجی خود را از 28 اوت تا اول سپتامبر انجام داده که در آن 1000 تن شرکت داشتند.

انتهای پیام

کد N513572

وبگردی