آفتاب

پیروزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در انتخابات عضو هیات ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات

پیروزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در انتخابات عضو هیات ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) حسن کامران را به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب کردند.

انتخابی که به نوعی پیروزی فراکسیون رهروان ولایت بر اصولگرایان بود. در شرایطی که موضوع انتخاب عضو ناظر بر هیات نظارت بر مطبوعات از چند هفته قبل به موضوع مناقشه برانگیز در مجلس تبدیل شده بود.

کمیسیون فرهنگی مجلس که باید بر اساس آیین‌نامه داخلی پارلمان حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز برای عضویت در این شورای نظارت را معرفی می‌کرد، حجت‌الاسلام حمید رسایی و حجت‌الاسلام سید محمود نبویان را به صحن علنی معرفی کرده بود که این موضوع واکنش برخی از نمایندگان را در پی داشت چرا که برخی معتقد بودند به دلیل وجود لفظ حداقل، کمیسیون فرهنگی می‌توانست تعداد بیشتری را به صحن معرفی کند تا علی مطهری یکی از کاندیداهای مطرح شده، جزو این معرفی‌شدگان قرار بگیرد.

در نهایت پس از کش و قوس‌های فراوان، کمیسیون فرهنگی مجلس پس از تشکیل جلسه‌ای حمید رسایی، سید محمود نبویان و حسن کامران را به صحن علنی معرفی کرد.

در نهایت این طیف اصولگرایان رهروان ولایت بود که توانست رای فراکسیونی خود را در مجلس تبدیل به رای اکثریت کند.

حسن کامران که پیش از این از سوی فراکسیون رهروان به عنوان نامزد این فراکسیون انتخاب شده بود، در نهایت با 108 رای از مجوع 203 رای نمایندگان در رقابت با حمید رسایی به عنوان عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات انتخاب شد.

پیش از این کامران، رسایی و نبویان از سوی کمیسیون فرهنگی به عنوان گزینه‌های پیشنهادی عضویت در هیات نظارت بر مطبوعات معرفی شده بودند که نبویان قبل از انجام انتخابات از کاندیداتوری انصراف داد.

در انتخاباتی دیگر انتخاب دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما در دستور کار جلسه علنی قرار گرفت.

کمیسیون فرهنگی مجلس بیژن نوباوه نماینده مردم تهران، مفید کیایی‌نژاد نماینده مردم کرج، سیدرمضان شجاعی کیاسری و جعفرپور نماینده مردم لارستان را به صحن علنی مجلس معرفی کرده بود که نمایندگان مجلس مفید کیایی‌نژاد را با 132 رای و سید رمضان شجاعی کیاسری را با 125 رای از مجموع 195 رای ماخوذه به عنوان ناظرین مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما انتخاب کردند.

/212 27

 

 

کد N513554

وبگردی