آفتاب

زاهدی: روحانی نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهد بود

زاهدی: روحانی نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهد بود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مسئولین باید مراقب باشند دانشگاهها باشگاه سیاسی احزاب نشوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: تقارن هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس را باید به فال نیک گرفته و امیدواریم کلاس و مدرسه عشق که در صحنه های مختلف دفاع مقدس شاهد بودیم با مجاهدت معلمین و اساتید در صحنه علم و فناوری و تعلیم و تربیت همچنان باشد و عزت و عظمت کشور در گرو آن است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به سفر رئیس جمهور کشور به نیویورک ادامه داد: یقین دارم که ایشان نماد عزت و غرور ملی در نیویورک خواهند بود و به لبخندهای فریبکارانه و مغرضانه استکبار نه بزرگ خواهند گفت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش مشکل ساختاری داشته و علی رغم اینکه 22 هزار میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد اما 98 درصد آن صرف هزینه های جاری می شود مگر می توان دستگاهی با این عظمت را اینگونه اداره کرد؟ بنابراین چاره ای نیست جز تغییر اساسی در ساختار وزارت آموزش و پرورش و امیدواریم که در این زمینه دولت و وزارت آموزش و پرورش تلاش کنند ومجلس نیز آماده همکاری در این زمینه است.

نماینده‌ی مردم کرمان در مجلس همچنین با اشاره به سند تحول آموزش و پرورش و تاکید بر هیات طیبه در این سند تصریح کرد: برای رسیدن به آرمان مورد نظر باید برنامه جامع تربیت و فعالیت پرورشی تدوین گردد همچنین نیاز است از ظرفیت های حوزه و دانشگاه و بزرگان تعلیم و تربیت برای حرکت در مسیر صحیح بهره جست.

زاهدی خاطر نشان کرد: بی شک توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در مدارس و اجرای برنامه های توسعه فرهنگ قرآنی باید در اولویت قرار گیرد، همچنین امیدواریم لایحه رتبه بندی معلمین هر چه سریعتر در دولت تصویب و به مجلس ارائه گردد.

وی افزود: ارائه زیرنظام های سند تحول از واجبات بوده و بدون اجرای آن امکان تحقق سند تحول وجود ندارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات در ادامه به حجم وسیع مدارس فرسوده اشاره کرد و گفت: می طلبد که دولت طی لایحه ای حدود 1 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برای بازسازی و نوسازی مدارس در نظر گرفته و به مجلس نهم ارائه کند تا در حادثه غیرمترقبه شاهد وقوع حوادث ناگوار برای دانش آموزان نباشیم.

ادامه دارد...

کد N513528

وبگردی