آفتاب
نوبخت:

اگر تحریم‌ها نبود بودجه وزارت آموزش‌وپرورش باید دوبرابر می‌شد

اگر تحریم‌ها نبود بودجه وزارت آموزش‌وپرورش باید دوبرابر می‌شد

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش در سال جاری گفت: بودجه این وزارتخانه باید دو برابر شود تا بتواند زمینه های آموزش و پرورش مناسب را در کشور فراهم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه محمد باقر نوبخت در مراسم آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه استقلال شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: امروز شرایط کشور شرایط حساسی است و به جرات می توان گفت که دشمنان شیوه های دیگری از دشمنی را در پیش گرفته اند.

وی با اشاره به این‌که کشور ما در شرایط کنونی توان تولید چهار میلیون بشکه نفت را دارد، گفت: این در حالی است که با تحریم های شکل گرفته علیه کشور تنها قادر به فروش یک میلیون بشکه هستیم و این اتفاق درآمدهای ما را به شدت تقلیل داده است.

نوبخت افزود: امروز دشمنان به گونه دیگری با ما دشمنی می کنند و اگر در زمان جنگ تحمیلی تنها با صدام روبرو بودیم امروز شش قدرت بزرگ جهانی در برابر ما ایستاده اند و این مسئله لزوم مقاومت در برابر سختی ها را نشان می دهد.

سخنگوی دولت با بیان این‌که امروز تنها شکل مبارزه تغییر کرده است، گفت: همین الان رئیس جمهور ما در حال مبارزه برای احقاق حق کشور است و این یعنی تنها شکل مبارزه ها عوض شده است.

وی در ادامه، خود را یک آموزش و پرورشی دانست و گفت: گرچه امسال شاهد افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش بودیم، اما این در حالی است که بودجه این وزارتخانه باید دو برابر شود تا بتواند زمینه های آموزش و پرورش مناسب را در کشور فراهم کند.

نوبخت با اشاره به این‌که کشور منابع توسعه را در دست دارد، گفت: دشمنان تلاش می کنند تا با سنگ اندازی روند رو به توسعه کشور را کند کنند و مقابله با این مهم بیش از هر چیز صلابت ایرانیان را می طلبد.

معاون رییس جمهور ابراز امیدواری کرد که با شکسته شدن تحریم ها ایرانیان دست در دست هم محدودیت ها را از بین برده و به اقتدار دست یابند.

وی که در سال 1365 معلم این دبیرستان بوده است، با اشاره به هفته دفاع مقدس از خاطرات زمان تدریس خود برای دانش آموزان این دبیرستان سخن گفت و افزود: حضورم در این دبیرستان فراتر از حضور در یک مراسم عادی است و آماده ام تا حس معلمی خود را در این دبیرستان پس از 27 سال دوباره تجربه کنم و تجربه این حس و مقایسه آن با آن سال ها حکایت از آرامش و اطمینان حاکم بر کلاس های درس امروز دارد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با اشاره به دغدغه ها و استرس های تدریس در آن زمان گفت: در آن زمان غیر ممکن بود که یک کلاس درس به اتمام برسد و آژیر خطری به صدا درنیاد و درست 30 ثانیه پس از شنیدن صدای آژیر خطر لرزش زمین ناشی از اصابت بمب احساس نشود.

وی به مقایسه آرامش امروز در مدارس پرداخت و آن را ارزشند و مرهون جان فشانی ها و ایثارگری های رزمندگان دانست و گفت: باید ایثارگری ها و جانفشانی های شهدا و جانبازان را ارج نهاده و از آن ها همچون سرداران بزرگ ایرانی یاد کنیم.

انتهای پیام

کد N513486

وبگردی