آفتاب
تقاضای نماینده‌ی جاسک از دولت:

توازن منطقه‌ای و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در برنامه‌ی ششم توسعه لحاظ شود

توازن منطقه‌ای و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در برنامه‌ی ششم توسعه لحاظ شود

نماینده‌ی جاسک، سیریک و رودان از دولت خواست تا در لایحه‌ی برنامه‌ی ششم توسعه به توازن منطقه‌ای، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، تامین اعتبار برای این موضوع؛ جبران خسارت کشاورزان و باغداران به دلیل خشکسالی و بیماری‌های گیاهان در لایحه برنامه‌ی پنجم توسعه پیش بینی‌های لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید عبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه)‌ مجلس برقراری معافیت 20 درصدی برای بازارچه‌های مرزی کمتر توسعه یافته، تامین منابع اعتباری ویژه برای آبرسانی و احیای شبکه‌های آب 800 روستای حوزه انتخابیه و اختصاص یک میلیارد به این بخش، توسعه شبکه‌های راه و بهسازی واحدهای آموزشی تخریب شده در مناطق کمتر توسعه یافته، حمایت از آموزش و پرورش هرمزگان، حمایت ویژه از ایثارگران و پرداخت مطالبات کشاورزان در قالب لایحه برنامه‌ی ششم توسعه را از دولت تقاضا کرد.

وی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش از وی برای دیدن مشکلات آموزش و پرورش شرق استان هرمزگان دعوت کرد.

نماینده‌ی مردم جاسک و سیریک از فانی خواست؛ صدور مجوز خاص برای شرق استان هرمزگان، افزایش سهمیه‌ی شهرستانهای جاسک، سیریک و رودان در دانشگاه فرهنگیان و ارتقاء نمایندگی آموزش و پرورش بخش جبین به اداره را تقاضا کرد.

نخل ابراهیمی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی یاد آور شد، همچنان منتظر بازدید وی از مناطق آسیب دیده استان هرمزگان است.

وی همچنین از محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی خواست خسارت 200 میلیارد تومانی لیموکاران و کشاورزان استان هرمزگان را در قالب لایحه بودجه 94 پرداخت کند.

نماینده‌ی مردم جاسک و سیریک از حمید چیتچیان خواست تا برای تامین آب شرب و کشاورزی، فاضلاب و آب شیرین کن به شرق استان هرمزگان سفری داشته باشد.

وی خطاب به وزیر بهداشت، خواستار تسریع در راه‌اندازی بیمارستان دوم و تامین کادر متخصص شهرستانهای حوزه‌ی انتخابیه‌اش شد.

هاشمی نخل خطاب به عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تسریع در آغاز بزرگراه بندری جاسک، سیریک و رودان، مطالعه اسکلت بنزل، تسریع در احداث راههای روستایی فرعی، و تامین اعتبار ویژه برای این طرح‌ها ،تعیین تکلیف فرودگاه و رفع مشکل مسکن مهر سه شهرستان حوزه‌ی انتخابیه‌اش با همکاری وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن را خواستار شد.

انتهای پیام

کد N513425

وبگردی