آفتاب

نخست‌وزیر انگلیس و روحانی درنیویورک دیدار می‌کنند

نخست‌وزیر انگلیس و روحانی درنیویورک دیدار می‌کنند

دفتر نخست‌وزیر انگلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد: دیوید کامرون با رییس‌جمهور ایران در نیویورک دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری فرانسه، برای نخستین‌بار پس از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، بالاترین مقام‌های اجرایی ایران و انگلیس قرار است با یکدیگر دیدار کنند.

دفتر دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد وی در حاشیه‌ی اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

دیوید کامرون قرار است در این دیدار از روحانی بخواهد تا به کمپین بین‌المللی مقابله با نیروهای داعش بپیوندد.

بر اساس این گزارش این دیدار در حالی برگزار می‌شود که جان کری، وزیر امور خارجه‌ی آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش یک‌شنبه شب در نیویورک در چارچوب مذاکرات هسته‌یی ایران و گروه 1+5 با یکدیگر دیدار کردند.

این رویکرد در قبال تهران نشان‌دهنده‌ی این است که رهبران غربی قصد دارند حمایت قدرت‌های منطقه را برای مقابله با گروه داعش جذب کنند.

نخست‌وزیر انگلیس پس از آن که نیروهای این گروه تروریستی یک تبعه‌ی انگلیسی را در عراق سر بریدند اعلام کرد این گروه را نابود خواهد کرد اما تاکنون برای پیوستن به حملات هوایی آمریکا و فرانسه در عراق اعلام آمادگی نکرده و ارسال نیرو به عراق را غیر محتمل دانسته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست‌وزیر انگلیس قرار است در سخنرانی‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل از جهان بخواهد تا برای مبارزه با گروه‌های افراط‌گرا هم‌چون داعش با یکدیگر متحد شوند.

انتهای پیام

کد N513297

وبگردی