آفتاب

15 هکتار باغ و انارستان، هوای قم را تلطیف می‌کند

15 هکتار باغ و انارستان، هوای قم را تلطیف می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: قم 15 هکتار باغ و انارستان دارد که در تلطیف هوا بسیار موثر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، محمودعلی رکنی در نشست خبری که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد در خصوص حفظ باغات قم در جهت تلطیف هوا گفت:در جلسات کمیسیون ماده 5 شرکت و درباره تغییر کاربری باغات به شدت مخالفت می‌کنیم.

وی افزود: خوشبختانه دیگر در قم تخریب باغ وجود ندارد و تخریب باغات به سال‌های دور برمی‌گردد.

وی در خصوص وجود باغات در قم تصریح کرد: قم 15 هکتار باغ و انارستان دارد که مجموعه انارستان‌های قم بسیار معروف است.

رکنی پیرامون اهمیت این باغات و انارستان‌ها در تلطیف هوای قم خاطرنشان کرد: این میزان باغات نقش مهمی در تلطیف و پالایش هوا، تعدیل شرایط آب و هوایی و عایق صوتی دارد.

وی اظهار داشت: در دو سال قبل با پیگیری‌های زیاد سرانه فضای سبز در قم را از 14 به 16 متر افزایش دادیم که این امر با مشارکت شهرداری و منابع طبیعی در طرح بیابان‌زدایی انجام شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: با توجه به اهمیت توسعه سرانه فضای سبز در قم در حال پیگیری هستیم تا این میزان فضای سبز را در استان قم افزایش دهیم، چرا که فضای سبز دارای فواید زیادی است.

وی در پایان افزود: در حال حاضر همه دستگاه‌های اجرایی موافق هستند تا فضای سبز در قم توسعه پیدا کند و مشکلات زیست محیطی رفع گردد که در این راستا استاندار قم، راه وشهرسازی و سایر ادارات تعامل خوبی با هم دارند.

انتهای پیام

کد N513063

وبگردی