آفتاب

اف بی آی، 100 شبه‌نظامی آمریکایی حامی داعش را تحت نظر دارد

اف بی آی، 100 شبه‌نظامی آمریکایی حامی داعش را تحت نظر دارد

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا اعلام کرد، اف بی آی حدود 100 آمریکایی را که در کنار شبه‌نظامیان تروریست داعش در خاورمیانه جنگیده‌اند و گمان می‌رود که به آمریکا بازگشته باشند، تحت نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این خبر در حالی منتشر می‌شود که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قرار است امروز (سه‌شنبه) به نیویورک سفر کند تا ریاست نشست شورای امنیت سازمان ملل را در خصوص تهدید شبه‌نظامیان خارجی برعهده بگیرد.

حدود 100 آمریکایی عضو داعش از جمله کسانی که رفته‌اند، کسانی که تلاش کرده‌اند تا به خاورمیانه بروند و تعدادی که برگشته‌اند تحت نظارت اف بی آی (اداره و تحقیقات فدرال آمریکا) قرار گرفته‌اند.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه تلویزیونی با ام اس ان بی سی (MSNBC) گفت: بیش از 100 مبارز آمریکایی در آنجا هستند که گذرنامه دارند و می‌توانند به اینجا بازگردند. در حالی که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که به شدت نگران بازگشت شبه نظامیان و انجام عملیاتی بر ضد آمریکا یا متحدان آمریکا هستند، آن‌ها تاکنون موافق نشده‌اند تا اطلاعاتی مبنی بر تلاش شبه نظامیان برای توطئه را شناسایی کنند.

انتهای پیام

کد N512995

وبگردی