آفتاب

گروه مرتبط با داعش تهدید کرد گروگان فرانسوی در الجزایر را می‌کشد

گروه مرتبط با داعش تهدید کرد گروگان فرانسوی در الجزایر را می‌کشد

یک گروه مرتبط با داعش مدعی شده در صورت عدم توقف حملات هوایی فرانسه علیه نیروهای تروریستی داعش در عراق تبعه فرانسوی ربوده شده در الجزایر را ظرف 24 ساعت می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه "جند الخلافه" (سربازان خلافت) مرتبط با گروه دولت اسلامی (داعش) در پی انتشار ویدئویی اعلام کرد که ارو پیر گوردل، فرانسوی ربوده شده در الجزایر را به قتل می‌رساند.

این پیام ویدئویی توسط دولت پاریس تایید شده و پس از آن منتشر شد که داعش بیانیه‌ای را مبنی بر تاکید مسلمانان بر کشتن غربی‌هایی که اتباعشان به کمپین ائتلافی علیه این گروه تروریستی پیوسته‌اند، منتشر کرد.

آمریکا ائتلافی را با بیش از 50 کشور تشکیل داده و به دنبال از میان برداشتن و ریشه کن کردن داعش در عراق و سوریه است.

ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش در پیام ویدئویی که چند روز قبل منتشر شد اعلام کرده که مسلمانان باید به دنبال غربی‌هایی باشند که به ائتلاف علیه این گروه تشکیل شده توسط آمریکا پیوسته و به ویژه آمریکایی‌ها و فرانسوی‌هایی را که در این ائتلاف حضور دارند بیابند و از پای در بیاورند.

برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه با اعلام اینکه شهروندان فرانسوی نباید از چیزی بترسند، گفت: فرانسه از هیچ چیز نمی‌ترسد و آماده پاسخ دادن به تهدیدهای داعش است.

جند الخلافه که مرتبط با داعش است با اعمال فشارها بر دولت پاریس با استفاده از تهدید کشتن گروگان فرانسوی در الجزایر ظرف یک روز به دنبال توقف حملات هوایی این کشور علیه مواضع این گروه تروریستی در عراق است.

این گروه اعلام کرده که این تبعه فرانسوی 55 ساله را در منطقه کوهستانی واقع در شرق الجزایر ربوده؛ جایی که القاعده در آن فعال است.

ارتش فرانسه در 19 سپتامبر سال جاری میلادی با انجام حملات هوایی علیه تروریست‌های داعش در عراق و کشور همسایه‌اش سوریه به ائتلاف ضد این گروه تروریستی ایجاد شده توسط آمریکا پیوست.

انتهای پیام

کد N512994

وبگردی