آفتاب

معاون اجتماعی ناجا: قرارشد انصار حزب الله برای امر به معروف از ظرفیتهای نظام استفاده کند

معاون اجتماعی ناجا: قرارشد انصار حزب الله برای امر به معروف از ظرفیتهای نظام استفاده کند

روزنامه ایران نوشت:

انصار حزب‌الله سرانجام پذیرفته است برای انجام آنچه اقامه امر به معروف و نهی از منکر می‌داند، باید مجوزهای قانونی را دریافت کند.
اگرچه انصار حزب‌الله هفته گذشته اعلام کرد گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر سیار نه ضابط قضایی هستند و نه مأمور بگیر و ببند که نیاز به کسب اجازه از کسی داشته باشند، اما سردار سعید منتظرالمهدی درگفت‌وگو با ایران اظهار کرد: محتشم دبیرکل انصار حزب‌الله در دیدار با رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا درخواست دریافت مجوز فعالیت امر به معروف و نهی از منکر کرده بود که پس از مدتی بحث و تبادل نظر مقرر شد انصار حزب‌الله روی طرح خود تجدیدنظر کرده و از قالب‌ها و ظرفیت‌های رسمی و موجود نظام استفاده کنند.
معاون اجتماعی نیروی انتظامی با تأکید بر اینکه هرگونه فعالیت سازمان‌یافته باید با مجوز مراجع رسمی صورت گیرد، تصریح کرد: اگرچه اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب همگانی امر پسندیده‌ای است و سیاست ناجا نیز همواره ترویج آن بوده است اما این موارد باید در چارچوب قانون صورت گیرد و پلیس نیز از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قانونی خواهد کرد.
سردار منتظرالمهدی با اشاره به تعامل خوب نیروی انتظامی با وزارت کشور درباره ترویج فرهنگ عفاف و حجاب گفت: وزارت کشور در این زمینه خوب به میدان آمده است و ما جلسات مستمری با این وزارتخانه درباره این موضوع داریم. متأسفانه برخی از دستگاه‌های دیگر که وظایفی در این زمینه دارند، در انجام وظایف خود کوتاهی‌هایی کرده‌اند که بار آن را ناچاریم ما به دوش بکشیم. اگر سایر دستگاه‌ها نیز به وظایف خود عمل کنند اصولاً نیازی به ورود نیروی انتظامی در این مقوله نیست.

 

1717

کد N512861

وبگردی