آفتاب

حضور 2500 تبعه سعودی در گروه‌های تروریستی و تکفیری

حضور 2500 تبعه سعودی در گروه‌های تروریستی و تکفیری

بر اساس تازه‌ترین برآوردها، حدود 2000 تا 2500 تروریست سعودی در جمع گروه‌های تکفیری و تروریستی فعالیت می‌کنند و استفاده از زنان عربستانی با هدف جذب تروریست‌ها در برهه اخیر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه الحیاة عربستان به نقل از حمود الزیادی، کارشناس امور گروه‌های تروریستی نوشت: آمارهای مراکز تحقیقات و نظارت نشان می‌دهد که تعداد تروریست‌های سعودی حدود 2500 تن است که اغلب آنان در فاصله سنی 18 تا 25 سال قرار دارند. این تروریست‌ها به گروه جبهه النصره وابسته به القاعده و نیز به گروه داعش پیوسته‌اند.

الزیادی تاکید کرد که شبکه‌های اجتماعی و در صدر آن توئیتر و یوتیوب، مهم‌ترین مراکز جذب عناصر تروریست چه برای سعودی‌ها و چه اتباع دیگر کشورها هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه العالم، در این گزارش به امکانات گسترده‌ای که گروه‌های تروریستی به ویژه داعش در رساندن پیام های مورد نظر خود با سرعت و کیفیت بالا دارند و نیز ایجاد فضاهای مجازی برای جذب تروریست اشاره و اعلام شده است که این فضاها بعدا به فضاهای واقعی تبدیل می‌شود.

این کارشناس عربستانی اظهار داشت، هدف از جذب این عناصر، استفاده از قدرت مالی عناصر سعودی در تامین مالی گروه‌های تروریستی یا به شکل مستقیم از طریق خود این افراد است که برخی از آنان به خانواده‌های تاجر و مرفه وابسته هستند و یا از طریق استفاده از روابط آنان است که با موسسه‌های خیریه یا کارگزاران و برخی گروه‌ها در جامعه درارتباطند و مساله مهم‌تر و خطرناک تر، جذب چنین افرادی با هدف تشکیل هسته گروه‌های تروریستی است که در آینده در اراضی عربستان فعالیت خواهند کرد تا امنیت و ثبات این کشور را هدف قرار دهند.

الحیاة درگزارش خود همچنین به استفاده از زنان عربستانی در برهه اخیر با هدف جذب تروریست اشاره و اعلام کرده است که گروه های تروریستی، از سهولت رفت و آمد زنان در جامعه عربستان و نوع خاص پوشش و رفتارهای آنان استفاده می کنند تا از آنان به عنوان منبعی مهم و تاثیرگذار در فضای خانواده به ویژه درمیان کودکان و نوجوانان استفاده کنند و از قابلیت تاثیر گذاری آنان از نظر عاطفی و عقیدتی برای کمک به گروه های تروریستی بهره برداری نمایند.

انتهای پیام

کد N512827

وبگردی